De ce îţi urăşti soţul (după ce vine copilul pe lume)

Poate e sunetul vocii sale care pur şi simplu te irită. Sau e modul în care mestecă cu gura deschisă? (De ce o fi făcând, oare, asta?) Sau poate sunt abilităţile sale superioare de schimbare a scutecelor care te complexează în ultima vreme? Orice ar fi, soțul tău te enervează rău.

Desigur, încerci să îţi reaminteşti constant că el este jumătate din motivul pentru care copilul mult iubit a venit pe lume, dar, chiar şi aşa, momentan, nu suporţi să îl vezi! Ce se întâmplă cu tine?

De ce îl urăşti?

Dacă te consolează cu ceva, nu eşti singura care ajunge să îşi urască partenerul după ce naşte. Unele femei nu îşi mai suportă partenerii pentru că refuză să le cumpere o pungă de bomboane, iar altele nici nu realizează motivul pentru care se enervează. Uneori poate fi din senin, chiar şi atunci când săracii bărbaţi vor să sară în ajutor.

Potrivit specialiștilor, e comun – şi perfect normal – pentru mămicile care nu apucă să doarmă suficient în primele săptămâni după naștere să aibă câteva ieşiri iraţionale (şi chiar şi reprize de plâns).

Dar de ce tocmai soțul tău să fie ţinta acestei stări de spirit dificile? Simplu: este uşor să îţi foloseşti soţul ca pe un sac de box verbal. Când eşti frustrată, e mai uşor să te descarci ţipând la el sau la un alt adult din casă, decât la un copil.

O parte din motivul pentru dispoziția ta dificilă este nemulțumirea că nu ești în stare să faci totul perfect, așa cum ți-ai dori. Odată ce vei renunţa la aceste aștepări nerealiste de la tine însăți, va dispărea o mare parte din furia, resentimentele şi frustrările tale. Dacă toanele tale după naştere nu se încheie aici, descoperirea rădăcinii furiei s-ar putea să necesite un pic mai mult timp.

Cum să ajungi la problema reală

Aşa cum deja bănuieşti, majoritatea modificărilor tale de dispoziţie nu au, de fapt, nicio legătură cu partenerul tău. Problemele reale vin de la tine. (Da, ştim, nu este exact răspunsul pe care îl sperai).

Specialiştii susţin că dacă totul în rest funcţionează impecabil în relaţia ta, iar tu încă te enervezi pe soţul tău fără motiv, înseamnă că trebuie să verifici ce anume se întâmplă cu tine din punct de vedere fiziologic şi hormonal. Iată câteva întrebări pe care noi te sfătuim să ţi le pui:

  • Dorm suficient? Ah, îţi mai aduci aminte cum era să dormi o noapte întreagă? S-ar putea doar să visezi la ideea dulce de a avea o noapte neîntreruptă de somn în aceste prime luni, dar nu subestima puterea somnului.
  • Beau suficient de multă apă? Indiferent dacă îţi vine să crezi ori ba, deshidratarea cauzează nu numai iritabilitate, ci şi anxietate. Dacă alăptezi, ar trebui să bei zilnic 8-9 căni de apă. Creează-ţi un obicei din a ţine mereu un pahar cu apă în apropiere şi mai ia câte o gură din când în când.
  • Cum e dieta mea? Chiar dacă nu mai eşti gravidă, este încă important ce mănânci. Ai nevoie de o dietă bogată în proteine ​​şi calciu. De asemenea, asigură-te că ai gustări la îndemână, astfel încât să nu devii capricioasă şi slăbită. Răsfață-te cu alune sau migdale şi bea un pahar sau două de lapte ori de câte ori ai ocazia.
  • Ce pierd din vedere? Încearcă să îţi programezi din timp activităţi săptămânale care îţi fac plăcere. Întâlneşte-te cu prietenii, astfel încât să nu simţi că pierzi contactul cu ei, sau mergi din când în când la manichiură. Dacă ai un eveniment pe săptămână pe care abia să îl aştepţi vei fi cu siguranță mai bine dispusă.

Ocupă-te doar de acest moment

Indiferent de cât de multe măsuri de precauţie îți iei, poţi avea dispoziţii capricioase oricând. Nu-ţi fie teamă să iei câte o pauză din când în când; predă ştafeta soţului tău, iar tu mergi şi odihneşte-te în altă cameră. Asigură-te doar că ştie că te vei îndepărta pentru puţin timp.

Dacă vei continua să comunici cu el, va înțelege de ce eşti atât de capricioasă în ultima vreme. Spune-i ce se întâmplă cu tine şi vei evita să acumulezi furie şi resentimente. Caută să vorbeşti cu partenerul despre ce te încarcă emoţional.

Când să îţi faci griji

Dacă ai fost arţăgoasă pentru mai mult de câteva săptămâni postpartum, ar trebui să discuţi cu medicul.

Femeile care suferă de depresie postpartum tind să sufere schimbări de dispoziţie severe, precum şi tristeţe extremă, pentru o perioadă mult mai lungă de timp.

Dacă bănuieşti că suferi de depresie postpartum, discută cât mai repede cu medicul tău pentru a obţine mai multe informaţii.

Vrei să depășești problemele care apar în cuplu sau sincopele în relație? Atunci înscrie-te  la cursul online PENTRU NOI DOI susținut de Domnica Petrovai. Te poți bucura, astfel, de sfaturile și răspunsurile unuia dintre cei mai buni specialiști în terapia de cuplu de la noi! Înscrierile se pot face aici  https://goo.gl/shL9hf

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație