Toleranţa, cheia fericirii în cuplu

 

Să fii tolerant înseamnă să accepţi să trăieşti cu diferenţele care există în mod natural între tine şi cei din jur. Toleranţa este cea care te ajută să obţii satisfacţii din relaţiile cu partenerul tău, cu familia, cu prietenii şi cu copiii. Tot toleranţa este care vă poate ajuta pe tine şi pe partenerul tău să vă adaptaţi la schimbările pe care le aduce viaţa de părinte.

 

De ce este importantă?

Toleranţa este o componentă esenţială în menţinerea unei relaţii sănătoase. Înseamnă ca partenerii apreciază diferenţele celuilalt, că pot cădea de acord chiar şi atunci când se contrazic, că îşi pot urmări nevoile personale într-un mod care ia în calcul şi starea de sănătate a relaţiei, nu doar la început, atunci când diferenţele sunt parte din atracţie, ci pe toată durata de viaţă a relaţiei lor.

 

Este uşor să îţi pierzi relaţia din vedere, atunci când toată energia îţi este îndreptată spre copii. Atunci când există stres sau nefericire între parteneri, devine mai greu să lucraţi împreună şi să împărţiţi sarcinile de părinţi. Toleranţa şi acceptarea te ajuta să apreciezi şi să rezolvi în mod constructiv divergenţele, conducând ulterior la mai multă intimitate, încredere şi bunăvoinţă. Este o atitudine care poate reduce stresul şi provocarea de a creşte un copil.

 

Acceptarea poate îmbunătăţi considerabil disponibilitatea partenerului de a te asculta şi a-ţi accepta punctele de vedere. Poate conduce chiar şi la o schimbare în mult mai bine. Oamenii care se simt acceptaţi sunt mult mai dispuşi să asculte şi să primească sfaturi şi sugestii.

 

Toate acestea înseamnă că toleranţa creează un mediu mai sănătos, mai fericit şi mai vesel pentru întreaga familie.

 

Sfaturi pentru a transforma toleranţa din idee în realitate

  • Discută cu partenerul mai mult despre relaţia voastră. Petreceţi mai mult timp făcând lucruri care vă interesează pe amândoi.
  • Manifestă-ţi interesul întrebându-ţi partenerul despre activităţile sale şi participând la ele atunci când îţi propune acets lucru.
  • Gândeşte-te la gesturi mici care îi poate demonstra partenerului afecţiunea pe care i-o porţi.
  • Fiţi politicoşi, chiar dacă sunteţi acasă.
  • Gândeşte-te la activităţi pe care obişnuiaţi să le aveţi la începutul relaţiei. Ia în calcul ce vă plăcea amândurora şi încercaţi să practicaţi aceleaşi activităţi.
  • Discutaţi despre vremurile bune şi frumoase pe care le-aţi trăit împreună.
  • Concentraţi-vă pe ce puteţi face pentru a rezolva problemele.
  • Hotărâţi ce doriţi să se întâmple.

 

Ce să facă o mămică?

  • Apelează la partenerul tău să te ajute să rezolvi problemele, fără să aruncaţi vina unul pe celălalt. Identifică modalităţi de rezolvare, chiar dacă partenerul tău nu participă.
  • Apelează la ajutorul celor din jur dacă ai nevoie.
  • Concentrează-te pe rezultatul la care vrei sa ajungi, mai mult decât pe ce crezi tu că ar fi trebuit sau nu să facă partenerul tău.
  • Asumă-ţi responsabilitatea lucrurilor pe care ţi le doreşti.
  • Încearcă să identifici ce este important pentru tine: spre exemplu, comunicarea cu cei din jur, afecţiunea, distracţia, siguranţa, statutul financiar, timpul în familie şamd.
  • Gândeşte-te cum pot fi îndeplinite aceste nevoi, inclusiv apelând la ajutorul partenerului, al familiei, prietenilor sau specialiştilor.
  • Fii generoasă şi înţelegătoare. Acordă-i partenerului tău prezumţia de nevinovăţie şi dreptul la replică.
  • Poate fi dificil să-i explici altuia ce vrei şi cum te simţi. Uneori, cuvintele ies greşit!
  • Încurajează-ţi partenerul să se deschidă către tine, punându-i întrebări deschise, şi neîntrerupându-l atunci când răspunde.
  • Identifică şi subliniază intenţiile bune ale partenerului tău: „Eu ştiu că tu lucrezi atât de mult pentru că vrei să ai grijă de noi”.
  • Roagă-ţi partenerul să explice sau să dea mai multe detalii, dacă nu înţelegi ce se spune.
  • Ascultă, fără a fi defensivă.
  • Acceptă punctul de vedere al partenerului tău, chiar dacă nu eşti de acord. De exemplu, „Înţeleg că eşti supărat pentru că i-am invitat la noi pe părinţii mei în weekend, fără să discut mai întâi cu tine”.
  • Evită să tragi concluzii, să învinuieşti sau să critici.
  • Ai grijă de tine.
  • Rezervă timp în fiecare zi sau săptămână să faci ceva ce îţi face plăcere. Spre exemplu, fă o baie, citeşte o carte, uită-te la un film etc.
  • Continuă-ţi munca sau interesele creative. Spre exemplu, fă un curs, ţinteşte la o promovare etc.
  • Ai grijă de sănătatea ta fizică, mergi regulat la doctor şi mănâncă sănătos.
  • Fă un pact cu o prietenă să aveţi grijă una de copilul celeilalte în aşa fel încât să vă luaţi pe rând câte o pauză pentru a petrece timp mai mult cu partenerii voştri.
Intră în conversație