10 alimente care nu trebuie să lipsească din dieta unei femei

Sănătatea și starea noastră de bine au o legătură directă cu ceea ce mâncăm zilnic. Iată 10 propuneri de alimente care ar trebui să satisfacă nevoile nutriționale ale femeilor și, în plus, să ne asigure un meniu zilnic foarte gustos:

 

Somon

Somonul este bogat în acizi grași Omega 3 şi proteine​​, vitamine B, calciu, zinc, fier şi magneziu, şi conţine o cantitate scăzută de colesterol. Două porţii pe săptămână din acest superaliment oferă numeroase beneficii pentru sănătate.

De ce este somonul bun pentru femei?

Ştim cu toţii că acizii grași Omega 3 sunt buni, dar ştiați că femeile însărcinate şi cele care alăptează pot transmite beneficiile şi copilului? Consumul de pește gras în al treilea trimestru de sarcină te poate proteja chiar şi de depresie, iar femeile ajunse la menopauză pot preveni apariţia bolilor cardiace consumând cât mai mult pește atunci când nivelul de estrogen scade.

 

Seminţe de in

Aceste seminţe sunt foarte bogate în Omega 3 şi lignan (un tip important de fibre, care ajută la o digestie corectă şi se comportă ca un laxativ natural în corpul nostru). Specialiştii recomandă consumul zilnic a câte 1-2 linguri de seminţe de in măcinate, deoarece seminţele întregi sunt mai greu de digerat.

De ce sunt bune seminţele de in pentru femei?

Cercetările au arătat că 40 de grame de seminţe de in pisate, consumate zilnic, diminuează bufeurile la femeile ajunse la menopauză. De asemenea, ele ajută la reglarea tensiunii arteriale în corp, reducând nivelul colesterolului. Pot juca și un rol important în lupta împotriva cancerului de sân.

Seminţele de in contribuie la prevenirea apariţiei vergeturilor, iar unele mame recomandă utilizarea acestora chiar şi în tratarea răcelii şi gripei.

 

Merișoare

Merișoarele sunt o sursă importantă de vitamina C şi fibre dietetice. Beneficiile merișoarelor asupra sănătăţii includ îmbunătăţirea sănătății dentare şi prevenirea cancerului şi a bolilor de inimă. De obicei, dacă sunt prea amare sau acre pentru a fi mâncate proaspete, pot fi stoarse înainte de consum.

De ce este bun sucul de merișoare pentru femei?

Femeile sunt mult mai vulnerabile la infecţii urinare decât bărbaţii, iar atunci când vine vorba de tratarea acestora, nimic nu pare să joace un rol mai important ca sucul ​​de merișoare. Antioxidanţii din merișoare împiedică lipirea bacteriilor de pereţii vezicii urinare, forţând îndepărtarea acestora din sistem. Faptul că merișoarele acţionează ca un diuretic înseamnă că vezica urinară se goleşte mult mai repede!

 

Iaurt grecesc

Iaurtul grecesc conţine ​​de două ori mai multe proteine şi considerabil mai puţin zahăr, sare şi carbohidraţi decât celelalte tipuri de iaurturi. Datorită conţinutului mare de proteine​​, iaurtul grecesc conferă senzaţia de saţietate pentru mai mult timp.

De ce este iaurtul grecesc bun pentru femei?

Studiile sugerează că 30% din toate caloriile ar trebui să provină din proteine ​​- iar majoritatea femeilor nici măcar nu se apropie de acest procent. Atunci când o proporţie mai mare de calorii provine din proteine​​, pierderea în greutate, întreţinerea musculaturii şi îmbătrânirea sănătoasă sunt încurjate.

În general, femeile ar trebui să consume mai multe produse lactate în fiecare zi, pentru a se proteja de osteoporoză; iaurtul grecesc este o alegere bună, deoarece nu numai că asigură un aport mare de calciu în organism, dar este şi o sursă importantă de bacterii bune, care favorizează digestia.

 

Roşii

Roşiile sunt bogate în vitaminele A şi C şi reprezintă o sursă bună de calciu, fosfor, potasiu şi sodiu. Pentru a obţine maximul de beneficii pe care le oferă acest aliment, cel mai bine este să fie consumat imediat ce sunt tăiate, întrucât roşiile se oxidează repede.

De ce sunt bune roşiile pentru femei?

Fiind bogate în licopină şi biotină, roşiile ajută la prevenirea cancerului, în special a celui mamar şi de col uterin. Aceste fitochimicale protejează, de asemenea, împotriva bolilor cardiovasculare. Cercetările au arătat că roşiile gătite cu puţin ulei favorizează asimilarea licopinei şi a altor antioxidanţi.

1
2
DISTRIBUIȚI
Intră în conversație