5 greșeli care nu te lasă să slăbești

Îți supraveghezi dieta și mergi la sală atunci când ai timp, dar jeanșii de acum câțiva ani se încăpâțânează să nu se lase închiși până la ultimul nasture? Ei bine, poate că faci niște greșeli alimentare și este vremea să le îndrepți.

Cele mai obișnuite 5 greșeli de dietă

1. Mănânci prea multă sare

Necesarul zilnic de sare pe zi încape într-o linguriță. Dar, de cele mai multe ori, această cantitate este depășită, mai ales dacă în meniul tău zilnic intră alimente procesate, sosuri etc.

Sfat: Scade treptat cantitatea de sare pe care o consumi și alege să mănânci mai multe fructe și legume proaspete, care conțin sare în mod natural.

2. Neglijezi consumul de fibre

Potrivit Institutului Național al Sănătății din SUA, deși femeile au nevoie de aproximativ 25 de grame de fibre zilnic, el nu consumă mai mult de 10-15 grame de fibre pe zi. Fibrele ajută la digestie și oferă o senzație de sațietate mai rapidă și care durează mai mult.

Sfat: Mărește-ți porția zilnică de fibre, consumând cereale cu bob întreg la micul dejun. De asemenea, mănâncă o varietate mare de vegetale și legume cu boabe și fructe cu tot cu coajă. Dacă bei mai multă apa, vei ajuta fibrele să se deplaseze mai ușor prin tractul digestiv și vei preveni balonarea și constipația.

3. Nu mănânci suficiente proteine

O dietă săracă în proteine îți poate da senzație de foame permanentă și provoacă poftă de dulciuri și gustări pe tot parcursul zilei, lucru care îți sabotează orice dorință de a slăbi și te face să iei în greutate.

Sfat: Mănâncă la micul dejun ouă și iaurt. La prânz evită dulciurile și optează pentru puțină brânză pe care o poți mânca simplă sau alături de un biscuit eintegral. De asemenea, când mănânci o salată, adaugă-i nuci și semințe.

4. Nu bei suficientă apă

Iată un lucru surprinzător pe care probabil nu îl știai: deshidratarea te face să simți mai acut senzația de foame. Cantitatea de apă pe care trebuie să o consumi zilnic depinde de activitatea pe care o depui și de alimentele pe care le consumi, dar o regulă valabilă probabil și pentru tine este să bei între șase și opt pahare de apă pe zi.

Sfat: Dacă te numeri printre cei care nu se simt foarte atrași de apă, adaugă-i un element care să o facă mai atrăgătoare: zmeură, afine, lămâie, frunze de mentă sau castraveți. De asemenea, consumă cât mai multe legume și fructe, foarte bogate în apă.

5. Mănânci prea mult zahăr

Femeile nu ar trebui să mănânce mai mult de șase lingurițe de zahăr pe zi, potrivit Asociației Americane a Inimii. În realitate, dacă contabilizăm și zahărul ascuns în băuturi sau în mâncarea procesată, depășim cu ușurință această cantitate.

Sfat: Citește etichetele și evită alimentele care au printre ingrediente zahăr sau sirop de porumb. Nu neglija nici etichetele sosurilor, dressingurilor, băuturilor și ale alimentelor degresate (cărora li se adaugă adesea zaharuri).

Și, cel mai important, mănâncă conștient. Nu mânca de nervi sau din lipsă de ocupație. Savurează mâncarea! Citește și ”Mindfulness la masă – Ghidul Headspace pentru mâncatul conștient” și află ce relație ar trebui să ai cu mâncarea astfel încât să slăbește fără prea multe bătăi de cap. Cartea este disponibilă AICI.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație