5 gustări permise înainte de culcare

Nu-i așa că și ție ți se întâmplă să ai chef de „ceva bun” seara târziu, la câteva ore după ce ai luat cina? Chiar înainte să te bagi în pat ai face o excursie până în bucătărie în căutarea unei gustări dulci, dar ai strângeri de inimă când te gândești la siluetă? Noi îți dăm cinci idei pentru gustări permise înainte de culcare, gustoase, sănătoase și fără consecințe dramatice asupra siluetei.

 

De unde vine pofta de dulce?

Unul dintre motivele principale pentru care ni se face poftă de dulce în a doua parte a zilei este stresul. Endorfinele care se eliberează atunci când mâncăm dulce ajută pe moment la diminuarea senzației de stres și de încordare, dar, din nefericire, efectul este temporar și, la scurt timp după aceea, ni se face din nou poftă de „ceva bun”.

Alt motiv pentru poftele nocturne este un stil de viață dezorganizat. Dacă sari peste mesele principale ale zilei, nivelul de glucoză din sânge îți va scădea considerabil, iar rezultatul va fi nevoia de a consuma ceva dulce pentru a-ți regla glicemia. Același lucru se întâmplă și atunci când ții o dietă săracă în grăsimi sau carbohidrați și corpul tău se confruntă cu diferite carențe.

Dar ce să faci pentru a evita să dai iama în frigider? Iată cinci variante sănătoase care îți vor satisface pofta de o gustare și te vor ajuta să îți păstrezi silueta.

 

5 gustări sănătoase care nu îngrașă

1. Shake de fructe. Pune câteva fructe în blender, adaugă iaurt, puțină miere și… gata. Ai obținut o băutură dulce, hrănitoare și care ajută la digestie.

2. Fructe congelate. Fructele congelate își păstrează o mare parte din calitățile nutritive, fiind pline de vitamine și de antioxidanți. Așa că seara, când pofta de „ceva bun” nu te lasă în pace, atentează la rezerva de fructe congelate a familiei. Optează pentru afine, zmeură, cireșe, coacăze sau căpșuni.

3. Popcorn. Pentru cei care se mulțumesc cu o gustare sărată, popcornul este o alegere excelentă. Bogat în fibre și sărac în calorii, popcornul te ajută să te relaxezi. Nu depăși, totuși, trei cești de popcorn la o singură gustare!

4. Ciocolată neagră. Ce este fantastic la ciocolata neagră este că poți „trișa” fără repercusiuni. Alege ciocolată neagră cu peste 70% cacao, altfel ciocolata seara este un mare NO NO. O bucățică sau două sunt de ajuns pentru a-ți satisface pofta de dulce și, bonus, îți furnizează o mulțime de antioxidanți sănătoși.

5. Cireșe uscate. Specialiștii le recomandă deoarece conțin melatonină, un hormon care induce somnul. Gustul cireșelor îți satisface pofta de dulce, dar în același timp aceste fructe minunate îți furnizează o mulțime de antioxidanți benefici pentru sănătatea ta. Atenție! Cireșele uscate conțin destul de multă fructoză, așa că nu exagera cu consumul lor și nu depăși un sfert de ceașcă la o gustare.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație