5 motive pentru care ar trebui să începi să alergi de azi

Joggingul este o metodă simplă, ieftină şi foarte la îndemână pentru a-ţi ţine greutatea sub control, pentru a te menţine bine dispusă şi pentru a-ţi păstra sănătatea inimii.

Deşi pare uşor să alergi, în realitate nu este chiar atât de simplu şi fără exerciţiu te vei lăsa imediat păgubaşă. Dar, dacă te apuci de alergat şi o faci constant, fie că o faci în parc sau pe banda de alergat de la sală, în scurt timp vei observa că îţi vei îmbunătăţi rezistenţa la efort.

 

Siluetă şi bună-dispoziţie

Joggingul contribuie la păstrarea sănătăţii aparatului cardiovascular deoarece îmbunătăţeşte circulaţia sângelui. De asemenea, ajută la o mai bună funcţionare a aparatului respirator şi vindecă afecţiunile digestive. Bineînţeles, joggingul este şi o metodă eficientă de a arde calorii şi, deci, de a slăbi. Dacă alergi constant, vei reuşi chiar şi scapi de încăpăţânata grăsime abdominală şi îţi vei tonifia toţi muşchii. În plus, joggingul te eliberează de stres şi de anxietate.

Gata, mâine dimineaţă îţi pui ceasul cu o oră mai devreme şi mergi să alergi în parc? La început poţi alerga chiar şi numai 10-15 minute, în funcţie de rezistenţa ta la efort, şi, pe parcurs, poţi creşte distanţa parcursă şi timpul de alergare. Înainte de a te apuca de alergat, adu-ţi aminte că este important să porţi pantofi de sport special recomandaţi pentru acest sport pentru ca alergarea să nu facă rău articulaţiilor tale supuse unei presiuni ridicate. Nu-ţi mai rămâne decât să îţi pui nişte muzică nouă pe iPod şi gata!

 

5 motive pentru care iubim joggingul

1. Te ajută să slăbeşti mai repede decât alte sporturi. Nici mersul pe bicicletă, nici aerobicul nu te ajută să arzi atât de multe calorii cum o face alergatul.

2. Te eliberează de stres. În timp ce alergi, eşti bombardat de endorfine, hormonii care te ajută să ţii stresul sub control, să fii calm şi optimist şi să scapi de anxietate.

3. Încetineşte procesul de îmbătrânire. Studiile spun că cei care fac sport în mod constant au o speranţă de viaţă mai mare decât sedentarii. Joggingul menţine oasele şi muşchii într-o stare excelentă şi îmbunătăţeşte circulaţia, ceea ce înseamnă că pielea ta va arăta foarte bine mult timp.

4. Ţine la distanţă bolile de inimă. Joggingul ajută vasele de sângele şi arterele să îşi menţină elasticitatea. De asemenea, alergatul ajută sângele să ajungă mai repede către muşchii inimii, făcând-o mai puternică. Studiile spun că cei care aleargă în mod constant au un risc mai scăzut de infarct.

5. Te ajută să dormi mai bine. Între jogging şi calitatea somnului există o legătură strânsă. Cei care aleargă şi fac efort în mod constant nu sunt afectaţi de insomnii şi de agitaţie nocturnă. Joggingul ajută şi la o oxigenare mai bună a creierului.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație