5 sfaturi pentru a rezista dulciurilor

Faceţi parte din grupul celor care recunosc că au mâncat cel puţin o dată o ciocolată întreagă, că au dat gata o cutie de bomboane în timp ce lăcrimau la serialul preferat şi că din când în când exagerează cu prăjiturile şi cu îngheţata? Aţi promis cel puţin o dată că o să mâncaţi dulciuri numai de două ori pe an, de ziua voastră şi de Crăciun, dar nu reuşiţi să vă ţineţi de promisiune pentru că lumea este plină de tentaţii? Ei bine, atunci trebuie să citiţi articolul de mai jos.

Legătura dintre zahăr şi fericire

Zahărul are puterea de a elibera în organismul nostru „hormonii fericirii”: serotonină şi endorfine. De aceea ciocolată şi îngheţata vin la pachet cu o senzaţie de bine la care nu ne vine să renunţăm prea uşor. Din nefericire, efectul este de scurtă durată şi pofta de dulce reapare la scurtă durată după consumul unui desert. Îngrijorător este faptul că toleranţa la zahăr creşte proporţional cu cantitatea de dulciuri consumate şi că astfel ajungem să consumăm cantităţi din ce în ce mai mari de zahăr.

După cum bine ştim, abuzul de zahăr este asociat cu o serie de boli: diabet, obezitate, boli de inimă, nivel ridicat al colesterolului şi al trigliceridelor. Specialiştii ne avertizează să limităm consumul de zahăr dacă ne dorim o viaţă sănătoasă.

Sfaturi pentru a rezista dulciurilor. 5 soluţii 

1. Nu sări peste micul dejun. Un mic dejun sănătos şi consistent este una dintre cele mai eficiente soluţii împotriva poftei de dulciuri. Cu cât este mai variat meniul tău de dimineaţă – micul-dejun ar trebui să conţină carbohidraţi complecşi, fibre, proteine şi lipide (crereale nerafinate, lapte sau iaurt, ouă fierte, un fruct sau un smoothie) – cu atât mai mici sunt şansele să cedezi în faţa unei prăjituri câteva ore mai târziu.

2. Nu te înconjura cu tentaţii dulci. Când mergi la cumpărături, evită rafturile cu dulciuri. Dacă nu vei avea niciun desert la îndemână, va fi mai simplu să treci peste momentele în care îţi este poftă de „ceva bun”. Dacă totuşi ştii că aceste momente nu trec prea uşor, ia-ţi nişte ciocolată neagră şi gustă câte o bucăţică în momentele critice.

3. Mănâncă fructe întregi. Zahărul din fructe se digeră altfel decât zahărul alb pe care îl găsim în  majoritatea dulciurilor şi alimentelor procesate. Deoarece fibrele din fructe încetinesc absorbţia zahărului în sânge, este important să mănânci fructele întregi sau sub formă de smoothie şi să eviţi sucurile, chiar dacă sunt naturale. Spre diferenţă de dulciurile procesate, fructele sunt surse importante de vitamine şi minerale.

4. Bea ceaiuri din fructe. Ceaiurile din fructe au un gust uşor dulceag şi îţi pot satisface pofta de dulce fără să aibă caloriile unui desert. În plus, consumul de ceaiuri te va ajuta să-ţi iei doza necesară de antioxidanţi. Fă-ţi ceaiuri cu aromă de portocale, piersici, căpşune.

5. Mestecă gumă. Cercetările au arătat că guma de mestecat contribuie la reducerea poftei de dulciuri şi scade numărul de calorii consumate într-o zi. Totuşi, nu-ţi face un obicei zilnic din asta deoarece guma de mestecat poate contribui la declanşarea unor boli de stomac.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
TOTUL DESPRE MAME
În fiecare zi discutăm despre neliniștile și problemele cu care se confruntă orice părinte, ne consultăm cu psihologi și medici pentru a vă oferi cele mai bune sfaturi și…

Citește mai multe despre autor

Intră în conversație