Dieta japoneză: cum să slăbim sănătos

Ce înseamnă, mai exact, dieta japoneză?

După cum știm, printre japonezi se numără cele mai puține persoane supraponderale, datorită stilului de viață sănătos pe care aceștia îl practică. Dieta japoneză este bazată pe consumul de legume, fructe, pește și orez, dozate în cantități mici și mâncate încet.

Nu trebuie să vă gândiți că de acum va trebui să învățați noi tehnici de preparare a mâncărurilor, ci puteți doar să vă bazați pe elementele principale ale dietei japoneze pentru a beneficia de proprietățile care ajută la slăbit și o viață sănătoasă. Un alt secret este faptul că în momentul în care mâncăm mai încet, creierul are timp să proceseze senzațiile de foame și de sațietate.

Ce alimente se consumă în dieta japoneză?

Orez – acesta este vedeta dietei japoneze. Este recomandat să consumați cantități mici de orez pe parcursul unei zile, preferabil inclus în diferite feluri la fiecare masă. Datorită faptului că are în compoziție carbohidrați complecși, orezul ne oferă senzația de sațietate. Aveți grijă să îl gătiți cât mai sănătos, de preferință la abur.

Legume – printre alimentele cele mai des întâlnite în alimentația japonezilor se numără: muguri de bambus, morcovi, ardei grași sau iuți, mazăre, roșii, ridichi, napi, ciuperci. Fie că le fierbeți și le asezonați cu un sos delicios, le fierbeți la aburi sau le faceți la cuptor, important este să păstrați proprietățile nutritive ale acestora și să le diversificați de fiecare dată.

Pește – dieta japoneză evită consumul de carne roșie,însă se axează foarte mult pe cel de pește. Somonul și tonul se plasează printre preferate, însă la fel de îndrăgiți sunt și macroul, sardinele și heringul.

Deserturi – nu ne referim la deserturile preparate cu zahăr și diferite arome, ci mai degrabă la fructe, pe care le puteți asorta cum doriți, pentru a obține cele mai gustoase și sănătoase salate de fructe. De asemenea, japonezii servesc și ceai verde aproape la fiecare masă, ceai care îi ajută să savureze mâncărurile și să atingă pragul de sațietate mai ușor.

Să nu uităm că japonezii au o speranță medie de viață de 75 de ani!

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație