Dulciuri de casă care nu îngraşă? Da, există!

Dulciuri care nu ingrasa Totul despre mame
Dulciurile făcute în casă sunt delicioase, dar au şi ele destule calorii
Dulciuri care nu ingrasa Totul despre mame
Dulciurile făcute în casă sunt delicioase, dar au şi ele destule calorii

Elimină din calorii cu ajutorul unor trucuri înţelepte!

Chiar dacă aş fi tentată să înşir rapid dulciurile de casă care nu îngraşă, voi renunţa la acest lucru. În schimb, voi împărtăşi cu tine o serie de trucuri prin care poţi să reduci numărul caloriilor deserturilor preparate în casă, ca să te bucuri de dulciurile tale preferate, dar să îţi menţii şi silueta, în acelaşi timp.

Ştim cu toţii că dulciurile făcute în casă nu se compară cu celelalte preparate similare din comerţ, nu numai din punct de vedere al gustului, ci şi al sănătăţii, deoarece nu conţin conservanţi şi amelioratori alimentari. Dezavantajul lor, ca şi al altor dulciuri, de altfel, este numărul caloriilor.

Nu renunţa la dulciurile de casă, dar renunţă la câteva calorii

Adori să faci dulciuri în casă şi să-ţi primeşti prietenii cu un platou de prăjituri sau cu un tort făcut cu mâna ta? Nu renunţa la acest obicei, dar învaţă să înlocuieşti, să adaptezi anumite ingrediente din deserturi, pentru ca numărul final al caloriilor să fie mai mic decât în rețetele originale. Iată câteva ponturi ca să faci dulciuri de casă mai sănătoase şi cu mai puţine calorii.

 

5 reguli pentru a elimina din calorii când faci dulciuri de casă

1. Făina albă poate fi combinată cu făină integrală de grâu

Majortatea reţetelor de dulciuri de casă conţin făină, necesară la prepararea aluaturilor torturilor, prăjituri, biscuiţilor şi a altor produse. Ca să le faci mai sănătoase, poţi să înlocuieşti jumătate din cantitatea de făină albă cu făină integrală. Acest lucru e chiar binevenit, mai ales că un sfert de ceaşcă de făină integrală îi aduce dietei tale mai multe fibre şi magneziu, pe când aceeaşi cantitate de făină albă aduce calorii goale.

2. Foloseşte zahăr mai puţin

Zahărul este ingredientul de bază al deserturilor. Renunţând la o parte din cantitatea totală de zahăr în momentul în care te-ai apucat de gătit în bucătărie nu este o tragedie, dimpotrivă! Poţi să elimini un sfert de ceaşcă de zahăr din cantitatea totală sau chiar mai mult, în funcţie de gust. Fiecare lingură de zahăr în minus taie 48 de calorii din aportul total, iar sfertul de care ziceam înseamnă aproximativ 192 de calorii periculoase. Bonus, reducerea cantității de zahăr are beneficii pentru sănătate.

3. Înlocuieşte smântâna cu lapte

Există o serie de reţete care necesită smântână pentru prepararea cremelor sau a glazurilor, dar tu poţi să înlocuieşti acest ingredient cu lapte, fără a strica reţeta. O atenţie specială trebuie acordată prăjiturilor care necesită o cantitate mai mare de smântână, și care pot pierde din consistenţă dacă punem lapte. Înlocuirea smântânii cu laptele scade considerabil numărul caloriilor dintr-un desert, chiar până la 500 de calorii.

4. Înjumătăţeşte grăsimile

Atunci când reţeta unui desert cu coacere la cuptor conţine ingrediente grase, de genul untului, unturii sau al uleiului, poţi să foloseşti doar jumătate din ingrediente. Aceste grăsimi te ajută să ai un aluat pufos, dar poţi să obţii acest lucru şi dacă foloseşti alternative mai sănătoase: iaurt degresat, cremă de brânză light, piure de fructe. Totul este să foloseşti ceva apropiat de reţeta originală pentru a nu modifica gustul preparatului.

5. Cacao înlocuieşte perfect ciocolata de menaj

Ciocolata de menaj şi fulgii de ciocolată se pot înlocui cu pudră de cacao. Dacă în loc de două bucăţele de ciocolată foloseşti două lingurițede pudră de cacao, vei scăpa de 90 de calorii. Poţi să foloseşti, totuşi, ciocolată neagră în reţetele de dulciuri de casă, dar alege un sortiment care să aibă minim 75% cacao.

 

Iată 5 sfaturi care ne ajută să nu facem abuz de dulciuri.

Andreea Marinescu/andreearaicu.ro

Intră în conversație