Fructele şi legumele esenţiale în dieta anticelulitică

Dacă atunci când probezi costumul de baie în faţa oglinzii te îngrijorezi şi declari război pielii cu aspect de coajă de portocală, înseamnă că faci parte dintre cele 90% dintre femei care sunt afectate de celulită. Se pare că, în cazul majorităţii femeilor, celulita este rezultatul unui regim alimentar dezechilibrat.

 

Celulita este rezultatul unui proces anormal de stocare a grăsimilor, care duce la denivelări ale epidermei şi la pierderea elasticităţii pielii prin deteriorarea fibrelor de colagen. Celulita apare cel mai des pe fese, şolduri, coape şi abdomen. Celulita este inestetică, dar, din fericire, nu pune riscuri pentru sănătate.

Haideţi să facem împreună o listă cu fructele şi cu legumele care nu ar trebui să lipsească dintr-o dietă anticelulitică.

 

Antioxidanţii, cei mai mare duşmani ai celulitei

Celulita nu va dispărea de la o zi la alta, dar există o serie de lucruri pe care le poţi face pentru a o estompa şi pentru a o împiedica să se răspândească. Bineînţeles, sportul şi dieta sunt primele pe listă.

Celulita nu este legată numai de acumularea de ţesut adipos în organism, ci şi de deteriorarea pielii. Sfatul nostru este ca antioxidanţii să nu îţi lipsească din farfurie deoarece contribuie la detoxifierea corpului şi limitează acţiunea negativă a radicalilor liberi.

Antioxidanţii se găsesc în fructe şi legume proaspete, de sezon. Atenţie la fructele de pădure, sunt adevărate rezervoare pline de antioxidanţi.

 

Pe lista de cumpărături

1. Mango şi banane. Aceste fructe sunt recunoscute pentru efectul lor benefic asupra circulaţiei sangvine. O bună circulaţie către vasele mici de sânge alimentează pielea cu nutrienţi şi contribuie la eliminarea toxinelor. Nutrienţii din banane şi din mango împiedică şi retenţia de apă.

 

2. Papaya menţine elasticitatea pielii şi previne degradarea ţesuturilor. O enzimă conţinută de acest fruct delicios, papaina, ajută pielea să-şi menţină aspectul catifelat şi sănătos. Papaina ajută şi la metabolismul proteinelor în corp.

 

3. Fructele şi legumele bogate în lecitină inhibă formarea celulitei. Lecitina scade trigliceridele şi nivelul colesterolului rău şi creşte nivelul colesterolului bun. Lecitina ajută şi la circulaţia sângelui. În concluzie, de pe lista ta de cumpărături nu trebuie să lipsească următoarele fructe şi legume: mere, portocale, grapefruit, avocado, spanac, conopidă, morcovi şi roşii.

 

4. Legumele şi fructele cu proprietăţi diuretice sunt de bază într-o dietă anticelulitică deoarece ajută corpul să lupte împotriva retenţiei de lichide. Retenţia lichidelor în interiorul celulelor de grăsime oferă condiţii propice dezoltării celulitei. Aşadar, haideţi să trecem pe listă pepene, castraveţi, ţelină şi sparanghel.

 

5. Citricele sunt o categorie importantă de fructe care ajută la diminuarea celulitei, deoarece sunt bogate în vitamina C care produce colagen, o substanţă cheie pentru menţinerea elasticităţii pielii.

 

Pentru mai multe sfaturi de frumuseţe, alimentaţie sănătoasă şi viaţă frumoasă, intraţi în universul andreearaicu.ro.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație