În căutarea energiei pierdute: program de detoxifiere după vacanţă

Un croissant la micul-dejun, o îngheţată dublă la prânz, un Mojito după cină: iată cum sună pentru majoritatea dintre noi rezumatul vacanţei de vară. Nu este de mirare că acum, la început de toamnă, cheful de muncă ne lipseşte, avem câteva kilograme în plus şi ne simţim atât de obosiţi încât în drum spre birou visăm cu ochii deschisi la vacanţa de anul viitor. Dar, cum vacanţa de anul viitor este… la anul, trebuie să găsim o metodă pentru a ne recăpăta energia şi cheful de viaţă chiar acum. Ce-aţi zice dacă am testa un program de detoxifiere?

Efectele „comportamentului de vacanţă”

În vacanţă ne răsfăţăm cu mâncărurile preferate care nu sunt întotdeauna şi cele mai sănătoase şi, dacă suntem cu un grup de prieteni petrecăreţi şi copiii sunt la bunici, dormim mai puţin. În acest caz haideţi să recunoaştem că nu întotdeauna ne numărăm foarte atent cocteilurile de după cină şi facem câteva nopţi albe. După toate aceste excese, organismul nostru se resimte.

Un program de detoxifiere presupune renunţarea temporară (între două şi şase săptămâni) la anumite alimente – zahăr, carne, cafea, produse lactate – şi înlocuirea lor cu multe vegetale crude şi cu anumite cereale integrale.

6 paşi pentru o detoxifiere corectă 

1. Goleşte-ţi frigiderul şi cămara de tentaţii: prăjituri, sucuri îmbuteliate, pâine albă, ciocolată etc. Du-te la cumpărături şi nu-ţi trece pe listă altceva decât fructe, legume şi cereale integrale.

2. Evită alcoolul şi ţigările (chiar şi fumatul pasiv). Ficatul tău chiar are nevoie de o vacanţă, aşa că bea cât mai multă apă plată. Apa are puterea de a detoxifia corpul şi de ne scăpa de balonare.

3. Consumă multe legume deoarece sunt bogate în vitamine şi minerale care ajută ficatul să funcţioneze mai eficient. Cele mai recomandate sunt spanacul şi germenii de lucernă (bogaţi în vitamina K), avocado (pentru vitamina E), legumele verzi şi morcovii (surse de calciu şi vitamina A). Optează pentru legume intens colorate deoarece conţin o paletă largă de nutrienţi.

4. Evită în această perioadă grăsimile şi consumă alimente bogate în fibre. Deşi ştim că grăsimile de bună calitate sunt esenţiale pentru o funcţionare optimă a organismului, pentru o scurtă perioadă poţi renunţa la ele. Fructele şi legumele consumate în stare naturală au un conţinut ridicat de fibre şi contribuie la detoxifierea generală.

5. Evită mâncărurile care se digeră greu deoarece îţi pot irita tractul digestiv. Aşa că în loc de grâu şi lactat alege hrișcă, quinoa şi peşte. O idee bună ar fi să eviţi alimentele prăjite deoarece sunt o sursă de radicali liberi (şi asta nu numai în perioada programului de detoxifiere).

6. Renunţă la cafea pentru o perioadă. Probabil că ţi pare imposibil să ieşi dimineaţa pe uşă fără să bei un espresso şi să rezişti până la sfârşitul programului fără un latte, dar te vei convinge repede că ceaiul verde este un excelent înlocuitor şi o opţiune mult mai sănătoasă, deoarece conţine mult mai puţină cofeină şi este foarte bogat în antioxidanţi.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație