Să rezolvăm o dilemă: fructele chiar îngraşă?

Fructe
Afinele, perele şi papaza te ajută să slăbeşti

Multe femei obişnuiesc să evite fructele atunci când ţin o cură de slăbire, temându-se de zahărul pe care îl conţin achestea şi care le-ar putea da cura peste cap. Bananele, de exemplu, nu sunt un fruct agreat în timpul dietei, pentru că au o cantitate mare de zahăr, deşi gustul lor delicios şi faptul că pot fi o gustare la îndemână atunci când ne este foame le-ar pune pe lista fructelor preferate. Există, însă, şi fructe care nu îngraşă şi care chiar te ajută să slăbeşti.

Pentru a avea o dietă sănătoasă trebuie să mănânci aproximativ cinci porţii de fructe pe zi. Cu toate astea, sunt zile în care te faci că uiţi de fructe, tocmai pentru că ţi-e teamă să nu se transforme în kilograme în plus, nu-i aşa?

O cantitate mare de fructe poate să îngraşe, iar printre aceste fructe se numără bananele

Bananele sunt şi gustoase, şi sănătoase. Ele conţin mult potasiu (nutrient esenţial în menţinerea unui nivel scăzut al tensiunii arteriale, care reduce, totodată, riscurile bolilor de inimă), dar, din păcate, sunt bogate în calorii. Vei fi surprinsă să afli că o singură banană are în jur de 115 calorii şi, de aceea, trebuie să mănânci mai rar banane, dar nu trebuie să le elimini de tot din meniu.
Mai sunt şi fructe care au şi un conţinut mare de grăsimi, ce se pot transforma în calorii odată ce sunt ingerate şi care pot să ducă la depunerea mult mai rapidă a kilogramelor. În această categorie intră fructul de avocado, doar jumătate din el având 150 de calorii, sau cel de mango, cu 135 de calorii.

Totuşi, fructele sunt recomandate într-o dietă echilibrată deoarece au un conţinut mare de apă, sunt pline de fibre, au puţine calorii şi sunt bogate în vitamine, minerale şi antioxidanţi care te ajută să ai un sistem imunitar puternic. Există, potrivit cercetătorilor, şi fructe care ne ajută să slăbim mai rapid. Iată o listă cu fructele care te ajută să scapi de kilogramele în plus:

Mănâncă doar după anumite reguli fructe care slăbesc!

1. Grepfrutul. O jumătate de grepfrut pe zi este suficientă pentru a slăbi până la jumătate de kilogram pe săptămână, confom specialiştilor. Acest lucru este posibil datorită unei substanţe miraculoase din grepfrut care scade nivelul de insulină, hormon respnsabil pentru construirea depozitelor de grăsime.

2. Perele. Deşi perele par a fi un fruct care îngraşă, din pricina zahărului pe care îl conţin, ele chiar pot să te ajute să slăbeşti. Deoarece conţin 15% din necesarul zilnic de fibre, perele te ajută să fii sătulă mai mult timp. Tot cercetătorii ne spun că femeile care mănâncă trei pere pe zi consumă mai multe calorii şi slăbesc mai repede decât cele care nu au pere în meniu.

3. Papaya. Acest fruct exotic este extrem de benefic pentru sănătate, deoarece conţine multă vitamina C, acid folic, vitamina A, vitamina E şi vitamina K. Ceea ce îl face deosebit este enzima numită papaina, care ajută la o mai bună digestie a proteinelor şi te face, astfel, să slăbeşti. Papaya este un fruct recomandat în regimurile de slăbire pentru că are multe fibre şi pentru că este scăzut în calorii.

4. Afinele. Aceste fructe au un impact major asupra grăsimii din jurul abodmenului, pe care o diminuează. Totodată, afinele sunt pline de vitamina C, potasiu, antioxidanţi puternici şi fibre, acestea din urmă fiind perfecte pentru slăbit. De ce? Pentru că sunt excelente pentru digestie (constipaţia poate să ducă la acumularea de kilograme). Totodată, afinele nu conţin grăsimi şi nici colesterol şi au puţine calorii (o jumătate de ceaşcă de afine are aproxmativ 40 de calorii).

5. Merele. Mărul, unul dintre cele mai populare fructe, a fost subiect de studiu pentru mai mulţi cercetători. Aceştia au observat impactul pe care îl au polifenolii din mere asupra persoanelor supraponderale, iar concluzia a fost următoarea: persoanele care, timp de 12 săptămâni, au consumat 600 de mg de polifenoli din mere şi-au redus grăsimea abdominală. Acest lucru poate să fie pus pe seama fibrelor pe care le conţin merele (un măr mediu are în compoziţie cam 15% din necesarul zilnic), care reglează apetitul şi dau o mai mare saţietate.

Nutriţionistul Michel Montignac, care a răspândit pe întreg globul dieta ce-i poartă numele, susţinea că fructele îngraşă când sunt consumate imediat după masă, aşa că te sfătuim să le mănânci cu cel puțin jumătate de oră înainte de masă sau la trei ore după o masă principală.

De aici aflați ce fructe de toamnă trebuie să consumăm pentru a ne menține frumusețea.

Vrei să slăbești fără bătăi de cap și fără să te înfometezi? Află cum ar trebui să mănânci pentru asta! Citește ”Ghidul Headspace pentru mâncatul conștient” și schimbă-ți relația cu mâncarea. Cartea este disponibilă AICI.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație