4 ritualuri de fericire simple

ritualuri-de-fericire-totul-despre-mame

Cu aceste ritualuri de fericire vei reuşi să ajungi chiar… fericit!

Uneori, fericirea e o îngheţată, un fior dat de nişte cuvinte sincere şi dulci sau o reverie luuungă, într-o seară ca toate serile.

Dar pentru că cercetătorii ştiu exact ce ne poate face fericiţi instant, lucruri care stau mereu în puterea noastră, iată care sunt cele 4 ritualuri de fericire propuse de ei, ritualuri pe care le puteţi pune şi voi în practică începând char de acum!

1. Caută răspunsuri la întrebarea „pentru ce ar trebui să fiu recunoscător?”

Aceasta este o întrebare la care nu ar trebui să căutăm un răspuns doar atunci când suntem la pământ cu moralul şi când ni se pare că nimic în viaţa noastră nu merge. Putem să enumerăm motivele pentru care ar trebui să fim recunoscători și atunci când ne lovim de nimicuri care (ni se pare nouă) ne strică ziua – trafic ultraglomerat, cafea vărsată pe haine, copil care nu vrea să mănânce pentru că „azi nu e bună supa”, un nene care se răsteşte la noi pe stradă. Aşa o să vedem că, în realitate, în viaţa noastră există foarte multe lucruri pentru care trebuie să fim recunoscători. În plus, dacă, by default, o anumită parte a creierului nostru încearcă să ne impună sentimente de vinovăţie sau de ruşine, noi putem astfel să le ţinem în frâu şi să-i arătăm şefului că lucrurile nu sunt, de fapt, întocmai. Nu mai spun că, aducând în discuţie acele lucruri bune din viața noastră, le dăm un şut dopaminei şi serotoninei, hormonii răspunzători cu plăcerea, respectiv cu fericirea, și ne vom simţi, instant, mai bine şi vom face paşi către fericire.

2. Învaţă să iei decizii!

Nu sunt vorbe goale: luarea deciziilor reduce anxietatea şi grijile, îţi schimbă percepţia asupra lumii în care trăieşti, te ajută să-ţi rezolvi problemele pe care le ai şi îţi oferă o stare de calm care te ţine departe de impulsurile negative. Tot ce trebuie să faci, însă, este să te străduieşti să iei decizii cât se poate de bune, poate că nu perfecte, dar să ai în minte atunci când le formulezi că ele sunt cea mai bună variantă pentru care poți opta în acel moment. Aşa vei fi mai stăpân pe situaţie, în loc să intri în tagma perfecţioniştilor care, potrivit studiilor, au destul de mult de suferit din pricina acestei atitudini exagerate.

3. Arată cu degetul sentimentele negative şi spune-le pe nume!

Mai ştii momentul în care Leonardo di Caprio aka Jack Dawson se urca pe prora Titanicului şi urla din toţi bojocii că e regele lumii? Iar în acel moment chiar era. Aşa că de ce n-ai lua şi tu sentimentele negative în mână şi n-ai striga la ele, spunându-le pe nume? Recunoaşterea conştientă a emoţiilor şi identificarea lor nu face altceva decât să le reducă impactul, spre deosebire de emoţiile reprimate, care continuă să aibă putere și după ce a trecut momentul lor de vârf. E suficient să spui într-un singur cuvânt cum e emoţia pe care o trăieşti sau pe care ai trăit-o şi dintr-o dată vei simţi cât de mult se diminuează. Dacă nu vrei să strigi în gura mare aceste cuvinte, păstrează-le pentru sesiunile de meditaţie şi vei vedea că funcţionează şi aşa.

4. Atinge-i pe cei din jur!

Bineînţeles, nu chiar în sensul acela. Ci învaţă să îmbrăţişezi, să săruţi obrajii sau fruntea cuiva, să strângi ferm mâna celui cu care faci cunoştinţă, fără să-ţi fie frică de invadarea teritoriului şi a spaţiului lui personal. Atingerile interumane ridică nivelul oxitocinei, iar un răspuns cald al celui atins îţi oferă sentimentul că eşti văzut şi înţeles. În plus, atingerile reduc durerea, oferă comfort şi relaxare, pot amplifica performanţa şcolară sau cea de la locul de muncă şi îţi cresc sentimentul de liniştire interioară. Iar când cei îmbrăţişaţi şi sărutaţi sunt chiar persoane dragi – familie, prieteni, rude – beneficiile sunt şi mai mari. Profită de ele!

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație