7 arme anti-stres

Viaţa de părinţi seamănă adesea cu un carusel vesel, colorat, care se învârte din ce în ce mai repede şi pare de neoprit. Uneori vrem să punem stop pentru câteva ore şi să ne tragem sufletul. Dar acest carusel nu se lasă oprit cu una, cu două.

În ultimii opt ani şi jumătate am avut parte de multe perioade stresante şi am fost nevoită adesea să fac eforturi să readuc elementul zen în viaţa mea. Vă voi împărtăşi câteva metodele antistres care la mine au funcţionat şi vă ţin pumnii să fiţi cât mai calmi cu putinţă:

 

Cui pe cui se scoate

Am descoperit recent că nu trebuie să pleci la câţiva kilometri depărtare de casă pentru a-ţi regăsi zenul, ci chiar şi câteva ore petrecute în familie sunt o armă puternică împotriva stresului. Nu mă refer aici la a-ţi ajuta copilul la lecţii, strâns jucării sau întins rufe, ci la a sta pur şi simplu împreună cu toţi ai tăi aşa cum ai sta cu prietenii: pune o muzică plăcută, pregăteşte o prăjitură, fă un ceai şi bucuraţi-vă de jocurile preferate ale copiilor sau chiar de un film. Pune stop activităţilor cotidiene şi încarcă-te cu veselia şi relaxarea piticilor tăi.

 

“Timp liniştit” (quiet time)

Acesta este un concept despre care am aflat de curând, dar l-am testat şi are potenţial. Este vorba de câteva minute – ideal ar fi vreo 30 – pe care să le petreci în linişte, singură, dimineaţa, înainte ca cei mici să se trezească, încărcându-ţi bateriile şi gândindu-te la lucrurile care te motivează în viaţa de zi cu zi.

Mie îmi place să stau cu o ceaşcă de cafea în balconul plin de flori şi să mă rog, punând la cale ziua care începe. Fiecare dintre noi are probabil o astfel de tehnică: să citească câteva pagini dintr-o carte, să asculte cântecul păsărilor care se trezesc, să rememoreze amintiri, să compună liste cu “de făcut” etc.

Dacă eşti o persoană cu un bioritm de bufniţă, ca mine, atunci vei avea nevoie de ceva antrenament pentru a obţine acest timp liniştit înainte de a se trezi copiii. Te asigur însă că merită, iar liniştea şi “avansul” pe care îl obţii astfel te vor ţine pe linia de plutire de-a lungul întregii zile.

 

Timp pentru tine

Ştiu, veţi întreba: de unde timp pentru mine? Ei bine, vreau doar să insist pe importanta lucrurilor făcute pentru tine-femeia şi nu pentru tine-mămica. Un control medical complet poate fi o metodă bună de a elimina o parte din stres. Deseori, după naştere, trec ani buni până când apucăm să ne preocupam şi de sănătatea noastră. Suntem atente la fiecare zgârietură său fiecare strănut al copiilor noştri şi ignorăm realitatea: poate că sarcina ne-a afectat coloana vertebrală sau poate că ne-a lăsat pe minus cu mineralele şi vitaminele. Alungăm gândul că “ar trebui să îmi fac nişte analize”, amânându-l pentru vremuri mai liniştite. Însă el şubrezeşte “starea zen” atât de dorită şi ne stresează chiar şi din ascunzătoarea lui. Aşa că fuga la medic, dragi părinţi! Copiii au nevoie de părinţi sănătoşi!

 

Hobby-uri

O activitate pe care o faci de plăcere te poate deconecta de la tot ceea ce înseamnă griji şi treburi urgente. Copiii ne solicită cantităţi de creativitate uriaşe de care nici nu ştiam că dispunem. Deseori ne descoperim noi pasiuni chiar aşa, jucându-ne cu puii noştri: modelaj, pictură, dans, înot şi câte şi mai câte. Haideţi să ne ţinem de ele!

 

Vitamine

Naşterile, mâncatul pe fugă, cafelele care ne ajută să ducem ziua la bun sfârşit, grijile, puţinele ore de odihnă, toate duc la carenţe în organism și ne putem trezi că stăm foarte prost cu mineralele şi vitaminele. Atunci intrăm într-un cerc vicios: cu cât suntem mai obosiţi şi mai stresaţi, cu atât ne odihnim mai prost şi obosim mai tare. Aşa că n-ar trebui să neglijăm salatele, fructele, peştele şi nucile pentru că relaxarea vine şi din farfurie!

 

Un cocteil cu fetele

Aici ai două variante: să ieşi la o terasă împreună cu alte mamici, lăsând copiii acasă, bineinteles, sau să ieşi în oraş cu prietene al căror ceas biologic nu a început încă să bată. Sincer, recomand cea de-a doua versiune. Pe prima am probat-o în repetate rânduri şi am sfârşit prin a vorbi tot de copii. Cu cea de două, însă, lucrurile au mers ca unse. Fetele astea chiar ştiu nişte metode antistres perfecte!

 

Noaptea e un sfetnic bun       

În perioadele foarte solicitante nici somnul nu este grozav. Adormi cu greu şi grijile te trezesc în toiul nopţii. O cană de ceai antistres, cu levănţică, valeriană, sulfină sau tei este o metodă minunată de a-ţi asigura un somn bun.

Încearcă să incluzi cel puţin o astfel de armă anti-stres în rutina ta zilnică, fără să te învinovăţeşti absolut deloc. Părinţii mai puţin stresaţi au copii mai sănătoşi şi mai fericiţi!

 

Voi cum faceţi faţă stresului cotidian? Cât de des apucaţi să vă relaxaţi de-a lungul unei săptămâni?

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație