Ce relație ai cu telefonul tău?

Dependenta de telefon / Totul despre mame

Dependenta de telefon / Totul despre mameLinia dintre „normal” și „prea mult” este fină în cazul folosirii mobilului

Îţi adori pur şi simplu telefonul? Faci poze, filme, îți verifici rapid emailul, intri pe Facebook și vezi ce s-a mai întâmplat pe Instagram?   Nu pierzi nicio știre, nicio discuție, nicio reducere? Dacă te regăsești în cele de mai sus şi ai o relaţie de iubire maximă cu smartphone-ul tău, află că el poate să devină rapid din prieten un adevărat duşman!

Telefonul mobil şi dependenţa

În orice caz, e important să știi că nu numai tu ești așa! Potrivit unui studiu britanic comandat de firma Kana Software, persoanele cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani îşi verifică telefoanele o dată la 9 minute şi 50 de secunde, în timp ce persoanele aflate între 25 şi 34 de ani depăşesc acest timp cu doar 5 secunde. Aşa că să nu ne mire dacă peste foarte puţin timp scenariile aproape SF din filmele ultratehnologizate din ziua de azi, în care omul ajunge să fie substituit de astfel de dispozitive precum telefonul mobil, vor deveni realitate.

Foloseşte telefonul mobil cu grijă

Studiile întreprinse au descoperit că dependența de smartphone ne afectează starea de spirit. S-a observat că majoritatea utilizatorilor sunt foarte nerăbdători să primească răspunsuri imediate la întrebările adresate pe canalele de social media sau pe e-mailuri. De asemenea, lipsa unui răspuns imediat creşte iritarea acestora, ceea ce face că reaccesarea paginii dorite să se facă şi mai intens.

Paşi pentru limitarea interacţiunii cu telefonul

Dacă ţi-ai propus să minimizezi pe cât posibil efectele secundare ale telefonului mobil ar trebui să ţii cont de câţiva paşi. Nu înseamnă să renunţi aproape de tot la acest mijloc de informare şi comunicare, ci doar să-ţi gestionezi mai eficient timpul petrecut pe mobil.

1. Alocă un număr maxim de verificări ale mail-ului şi ale reţelei de socializare preferate

În cazul în care lucrezi în social media sau ai un job care presupune interacţiunea permanentă cu e-mailul, nu prea ai ce să faci, jobul e job. În caz contrar, însă, limitează-te la trei accesări zilnice pentru fiecare dintre ele, ideal dimineaţa, la prânz şi seara.

2. Intră pe net când ai timpi morţi

Dacă te stresează gândul că nu ai apucat să citeşti cele mai importante ştiri ale zilei sau că nu ai dat refresh-uri pe Facebook, nu face acest lucru când eşti în compania familiei, a partenerului sau a prietenilor. Mai bine foloseşti timpii morţi prin care treci când eşti într-un mijloc de transport în comun sau în pauzele de masă de la serviciu.

3. Închide din când în când traficul de date

Ca să ai o binemeritată pauză de net ai putea să-ţi închizi telefonul de tot, dar, ca să nu pierzi apelurile sau SMS-urile importante, mai bine renunţă la traficul de date pentru o perioadă. Astfel nu vei mai avea parte de zecile de notificări de mail sau Facebook. Totodată, în weekend sau seara când ajungi acasă şi vrei să te dedici complet unei activităţi relaxante, aceasta este o metodă perfectă de elimninare a stresului electronic. Acest lucru se aplică şi când pleci în vacanţă, pentru că cel mai bine este să profiţi de timpul tău liber şi să renunţi să comunici nonstop cu followerii de pe Instagram sau să-ţi verifici like-urile obţinute la postările de pe Facebook.

Diana Mărășoiu/andreearaicu.ro

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație