4 sfaturi ca să dormi mai bine

4-sfaturi-ca-sa-dormi-mai-bine-totul-despre-mame

Trucuri pe care le poți încerca să dormi mai bine

Nu e niciun secret că felul în te simți în timpul zilei depinde foarte mult de cât de bine ai dormit. Următoarele sfaturi te vor ajuta să-ți optimizezi somnul, astfel încât să poți fi productivă, să te poți concentra, să dai dovadă de echilibru emoțional și să dispui de energie pe tot parcursul zilei.

1. Păstrează un program regulat de somn

Încearcă să te culci și să te trezești în fiecare zi la aceleași ore, indiferent dacă vorbim de programul din timpul săptămânii sau din weekend sau din vacanță. Această consecvență consolidează ciclul somn-veghe al organismului și te ajută să dormi mai bine, să adormi mai ușor și să te trezești mai odihnită. Trebuie să ții cont de ceva totuși: dacă nu reușești să adormi în aproximativ 15 minute, este mai bine să te ridici, să faci o activitate relaxantă și să te întorci în pat când te simți obosită.

Citește mai multe despre oboseala cronică de care pot suferi părinții.

Fii atentă la dietă!

Nu merge niciodată la culcare dacă ți-e foame sau dacă abia ai mâncat, deoarece un astfel de disconfort s-ar putea să te țină trează toată noaptea. De asemenea, limitează cantitatea de lichide pe care o bei înainte de culcare, pentru a preveni plimbările la toaletă din timpul nopții. De asemenea, nu uita că nicotina, cofeina și alcoolul sunt dușmanii principali ai unui somn de calitate. Evită băuturile cu cofeină în a doua parte a zilei și limitează la maximum băuturile alcoolice. Chiar dacă alcoolul te poate face somnoroasă la început, acesta poate perturba somnul mai târziu, în timpul nopții, fie pentru că te deshidratează și ești nevoită să te trezești să bei apă, fie pentru că îți induce o agitație asemănătoare cu cea pe care o resimți după ce bei cafea.

Aici poți citi mai multe despre cele 5 alimente recomandate pentru combaterea insomniei.

Creează un ritual ca să dormi mai bine

Poți face aceleași lucruri în fiecare noapte pentru a-ți învăța corpul că e timpul să dormi: fă o baie caldă sau un duș, citește, ascultă muzică relaxantă, meditează. Aceste activități pot facilita tranziția dintre starea de veghe și către somn. Încearcă să eviți televizorul sau alte dispozitive electronice ca parte a ritualului de culcare.

Citește mai multe despre cum ne putem asigura că somnul de calitate este prioritatea noastră nr. 1.

Creează-ți un spațiu confortabil

Păstrează una dintre camere doar pentru a dormi (a se citi: aici nu se lucrează!). Ai nevoie de răcoare, întuneric și liniște. Ia în considerare și draperii, dopuri de urechi, un ventilator sau alte dispozitive care te ajută să creezi un mediu potrivit nevoilor tale. Salteaua și pernele pot contribui la un somn mai bun, de asemenea.

Citește și acest interviu cu psihologul Gaspar Gyorgy despre importanța unui somn bun pentru întreaga familie.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație