Cum avem corect grijă de dinți? Alimente recomandate pentru dantură sănătoasă

alimente pentru dinți sănătoși
Distribuie:
Google +

Sănătatea dinților depinde mult de alimentație. Dacă vă doriți să preveniți apariția cariilor și să aveți gingii sănătoase, trebuie să țineți cont de faptul că dieta poate fi un aliat de nădejde. Există alimente cu efecte benefice, care reprezintă o alegere bună pentru sănătatea orală. Doctor Mihaela Dan, specialist ortodont în cadrul Clinicii Orto-Implant Expert, oferă câteva sfaturi cu ajutorul cărora ne putem menține dinții sănătoși.


Îngrijirea danturii poate deveni o adevărată provocare când tentațiile culinare sunt la tot pasul. Din fericire, există alimente pentru dinți sănătoși și reguli de igienă care ne ajută în sănătatea orală.

Sfaturi despre cum să ai corect grijă de dinți

-Evită snacks-urile. “În timpul mesei producem mai multă salivă, care ajută la neutralizarea acizilor produși de bacteriile din gură și la îndepărtarea resturilor de alimente și a zaharurilor. De aceea, tot ce mâncăm în afara meselor, dăunează dinților. Pentru gustările dintre mese sunt recomandate fructele, care au avantajul unui conținut mai redus de zaharuri, nu sunt lipicioase, iar unele dintre ele curăță dinții prin acțiune mecanică”, recomandă doctor Mihaela Dan.



Citște și: Prima vizită la stomatolog cu copilul. Cum faci să nu devină un coșmar?

-Consumă suficient de multă apă. „Consumând mai multă apă decât de obicei, reducem cantitatea de mâncare, evităm deshidratarea și spălăm dinții de surplusul de zaharuri și acizi, protejându-I de carii”, explică specialistul ortodont.
-Consumă salate și legume crude. Sunt pline de vitamine și nutrienți și vor satisface nevoia de a a ronțăi ceva, în locul dulciurilor, protejându-vă în același timp dinții.
-Grijă la igiena dentară. Rutina de igienă dentară trebuie menținută zilnic. Este recomandat să ne spălăm de 3 ori pe zi, să folosim ața dentară și apa de gură și să ne asigurăm că dispunem de o periuță de dinți nouă (ar trebui înlocuită la fiecare 3 – 4 luni). Mestecarea gumei fără zahăr, care stimulează producția de salivă, poate ajuta la clătirea dinților și îndepărtarea zaharurilor și a acizilor dăunători.

Alimente pentru dinți sănătoși. Care sunt cele mai bune vitamine și minerale pentru dinți. 

Diferite alimente acide și băuturi pot provoca eroziunea smalțului dinților, astfel că pentru a ne menține dinții puternici trebuie să găsim surse noi prin care să recuperăm mineralele pierdute.

Calciul și fosforul, cele mai importante minerale
Consumul unor alimente bogate în calciu și fosfor este, așadar, o necesitate dacă dorim să ne păstrăm dinții puternici și sănătoși. „Cele mai bune surse de calciu sunt iaurtul, brânza, fructele de mare, laptele, tofu, iar cele mai bogate surse de fosfor sunt semințele de dovleac, peștele, carnea roșie, ouăle. Nucile sunt pline de beneficii pentru dinți, fiind cunoscut faptul că sunt bogate în calciu și fosfor. La fel de benefice sunt și migdalele, nucile de Brazilia și caju, care ajută la lupta împotriva bacteriilor ce provoacă apariția cariilor dentare”, explică doctor Mihaela Dan.

Vitamina C este și ea foarte importantă pentru dantură datorită capacității sale de a întări vasele de sânge și de a reduce inflamația, ajutând astfel gingiile să rămână sănătoase. „Vitamina C are, de asemenea, un rol important în producerea de colagen, o proteină cheie indispensabilă în lupta împotriva bolii parodontale. O găsim în ardei gras, portocale, kiwi, căpșune, broccoli sau varză creață”, recomandă specialistul.

Citește și: Cum îți convingi copilul să meargă la stomatolog?

Vitamina D este esențială și ajută la absorbția calciului în organism. Dacă nu sunteți prieteni cu soarele (care favorizează sintetizarea vitaminei D), din fericire gălbenușurile de ou sau uleiul din ficat de cod reprezintă surse la fel de bune de vitamina D.

La toate aceste alimente se adaugă verdețurile, pline de vitamine și minerale. Tot ce înseamnă frunze verzi, cum ar fi varza și spanacul, sunt surse de calciu, acid folic, vitamina B.

Antioxidanții luptă împotriva bacteriilor care cauzează inflamații și boli parodontale, având un rol important în protejarea gingiilor și a altor țesuturi. Cele mai bune surse de antioxidanți sunt fructele și legumele: mere, fructe de pădure, struguri, stafide, dar și nuci sau fasole.

Polifenolii, care pot fi găsiți în ceaiul verde sau negru, sunt cunoscuți datorită eficienței în a reduce bacteriile din cavitatea bucala. Ceaiul, de asemenea, tinde să fie bogat în fluorură, despre care se știe că este necesară pentru a avea dinți sănătoși.

Probioticele, cunoscute și drept „bacterii bune”, pot ajuta la diminuarea plăcii bacteriene și menținerea gingiilor sănătoase.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Te-ar mai putea interesa si:

Te-ar mai putea interesa si: