Cele mai bune alimente pentru ficat. Dar şi ce produse afectează sănătatea hepatică

alimente bune pentru ficat ovaz

Ceea ce includem în alimentaţie poate aduce beneficii sănătăţii hepatice sau o poate afecta. Explicăm care sunt cele mai bune alimente pentru ficat, dar şi pe care trebuie să le consumi mai rar.

Cele mai bune alimente pentru ficat: fulgii de ovăz

Consumaţi de regulă la prima masă din zi, fulgii de ovăz sunt o sursă importantă de fibre alimentare şi aduc numeroase beneficii sănătăţii ficatului. Mai multe cercetări au arătat că persoanele care obişnuiesc să mănânce fulgi de ovăz reuşesc să piardă în greutate sau să-şi menţină mai uşor greutatea corporală, fapt ce scade riscul de apariţie a problemelor hepatice, potrivit site-ului medical www.webmd.com.

Stai departe de alimentele grase

Cartofii prăjiţi şi burgerii nu sunt o alegere bună când vine vorba de sănătatea hepatică. Consumul frecvent de alimente bogate în grăsimi poate afecta funcţiile ficatului. Mai exact, în timp pot apărea inflamaţii, fapt ce poate favoriza afecţiunea cunoscută sub numele de ciroză. Aşa că evită să consumi astfel de produse şi optează pentru alternative mai sănătoase.

Cele mai bune alimente pentru ficat: broccoli

Nu ezita să consumi cât mai multe legume dacă vrei să menţii sănătatea hepatică. De ajutor în astfel de cazuri este şi broccoli. Mai multe studii au arătat că persoanele care consumă broccoli sunt mai puţin predispuse afecţiunilor ficatului. Nu îţi place prea mult leguma pregătită la aburi sau fiartă? Atunci încearcă să o prepari cu usturoi sau să adaugi felii de migdale, câteva afine uscate şi o vinegretă (din oţet balsamic, ulei de măsline, puţin muştar, sare, piper şi puţin zahăr).

Cele mai bune alimente pentru ficat: cafeaua

Nu prea poţi să rezisti întreaga zi fără o cană aburindă de cafea? Atunci o să te bucure să auzi că băutura se numără printre cele mai bune alimente pentru ficat. Cercetătorii susţin că una sau două ceşti de cafea pe zi pot să protejeze ficatul de efectele nocive ale consumului mai mare de alcool sau de cele ale alimentaţiei nu tocmai sănătoase. Mai mult, unele cercetări au evidenţiat faptul că băutura poate reduce şi riscul de cancer hepatic.

Cât mai puţin zahăr

Îţi plac mult dulciurile şi obişnuieşti să le consumi destul de des? Atunci trebuie să ştii că acestea se numără printre alimentele care pot afecta sănătatea ficatului. Şi asta deoarece zaharurile sunt transformate în grăsimi, iar acestea se pot depune pe abdomen sau în alte zone ale corpului. În timp pot apărea astfel de depuneri şi la nivel hepatic, ceea ce duce la apariţia afecţiunii cunoscute sub numele de ficatul gras.

Cele mai bune alimente pentru ficat: ceaiul verde

Cele mai bune alimente pentru ficat? De pe listă nu lipseşte ceaiul verde, băutură care conţine o cantitate mare de antioxidanţi (care poartă numele de catechine). Cercetările recente au arătat că aceste substanţe pot proteja împotriva mai multor forme de cancer, printre care şi cel hepatic. Cantitatea de catechine absorbită este şi mai mare dacă îţi place să bei ceaiul când este mai cald. În schimb, ceaiurile reci şi băuturile cu ceai verde conţin cantităţi mult mai mici de antioxidanţi.

Cele mai bune alimente pentru ficat: apa

Unul dintre cele mai bune obiceiuri care ajută la menţinerea sănătăţii ficatului şi a greutăţii corporale este să bei 2- 2,5 litri de apă pe zi. Înlocuieşte treptat băuturile carbogazoase cu apă şi o să observi rezultatele. Numărul de calorii se va reduce şi tu o să te simţi mai bine.

Cele mai bune alimente pentru ficat: migdalele

Migdalele şi celelalte sortimente de fructe oleaginoase sunt o bună sursă de vitamina E, nutriment ce are rolul de a proteja împotriva problemelor hepatice. Iar beneficiile sunt valabile şi pentru sănătatea inimii, aşa că nu ezita să mănânci o mână de migdale data viitoare când simţi nevoia să ronţăi ceva bun.

Consumă mai puţină sare

Organismul are nevoie de sare, doar că de o cantitate mai mică decât obişnuieşti să consumi. Studiile realizate au arătat că prea multă sare poate favoriza apariţia fibrozei hepatice. Există câteva schimbări la-ndemână pe care poţi să le faci astfel încât să reduci şi cantitatea de sare din dietă. Evită alimentele procesate şi alege legume proaspete în locul celor la conservă.

Cele mai bune alimente pentru ficat: spanacul

Frunzele verzi conţin un antioxidant puternic cunoscut sub numele de glutation, substanţă ce ajută ficatul să funcţioneze în limite normale. Iar spanacul se numără printre alimentele care se prepară şi foarte uşor. Este delicios dacă îl combini cu ulei de măsline şi usturoi, dar şi dacă pui frunzele ca atare în salate. Pentru un plus de savoare poţi să adaugi şi puţin parmezan la sfârşit.

Cele mai bune alimente pentru ficat: afinele

Ştiai că afinele conţin polifenoli, nutrimenţi ce oferă protecţie împotriva bolii numite ficatul gras (deseori este asociată cu nivelul mare de colesterol ,,rău” şi cu obezitatea)? Nu sunt pe placul tău afinele? Atunci include în dietă orice alt aliment bogat în polifenoli, printre care ciocolata neagră, uleiul de măsline, dar şi prunele.

Alcool, dar în cantităţi moderate

Consumul frecvent de băuturi alcoolice poate avea efecte negative asupra sănătăţii ficatului. În timp pot apărea simptome specifice afecţiunii cunoscute sub numele de ciroză. Chiar şi consumul ocazional poate dăuna ficatului – mai ales dacă se depăşesc 4 pahare de băuturi alcoolice la femei şi cinci la bărbaţi. Cel mai bine este să te limitezi la unul, cel mult două pahare.

Cele mai bune alimente pentru ficat: condimentele

Vrei să ai grijă de sănătatea ficatului, dar şi de cea cardiacă? Atunci nu ezita să foloseşti oregano, salvie şi rozmarin când prepari mâncărurile. Iar asta deoarece aceste mirodenii sunt o bună sursă de polifenoli. În plus, utilizarea lor te va ajuta să reduci şi cantitatea de sare pe care o pui în mâncare. Beneficii similare au şi scorţişoara, pudra de curry şi chimenul.

Cât mai puţine gustări ambalate

Optează pentru o gustare sănătoasă data viitoare când vrei să dai buzna la automatul cu biscuiţi, chipsuri, napolitane şi cornuri. De cele mai multe ori acestea conţin cantităţi mari de zahăr, sare sau grăsimi. De ajutor în astfel de cazuri este să iei cu tine la serviciu gustarea şi nu să o cumperi de la automate. Humusul, câteva felii de mere sau pâinea prăjită cu unt de arahide sunt doar câteva dintre variante.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație