Cum învinge o proaspătă mamă oboseala?

cum-depasesti-oboseala-dupa-nastere-totul-despre-mame

Da, poți să treci peste oboseala din primele luni de viață ale copilului tău! Află cum:

Oboseala este cuvântul care îi caracterizează pe majoritatea proaspeților părinți. Nopțile nedormite, stresul că nu știi ce să-i faci bebelușului dacă i se întâmplă ceva, teama de necunoscut, emoțiile vieții în trei pe care abia o începi, toate acestea vor duce inevitabil la o oboseala generală ce te va copleși după numai câteva săptămâni de la naștere. Din fericire, toate aceste trăiri vor fi completate cu experiențe minunate care îți vor da putere și te vor ajuta să treci peste acestă perioadă epuizantă mult mai ușor decât ți-ai fi imaginat.

Înainte să devin mamă am vizitat o pereche de proaspeți părinți, la câteva zile după ce bebelușul lor se născuse. Păreau efectiv epuizați și la acel moment nu înțelegeam de ce. Înainte de naștere, multe amice îmi spuneau să mă odihnesc și să dorm cât mai mult pentru că apoi nu voi mai avea acest privilegiu. Eu, dimpotrivă, nu puteam să dorm noaptea, eram emoționată și nerăbdătoare să nasc ca să-mi cunosc bebelușul. Am înțeles sfatul prietenelor mele abia după primele zile din maternitate când nu am apucat să dorm decât câte patru-cinci ore pe noapte, iar în momentul în care am ajuns acasă cu copilul eram deja extrem de obosită. Acasă nu m-am odihnit cum m-aș fi așteptat, ba dimpotrivă am acumulat și mai multă oboseală și mai multe restanțe la somn care păreau să mă copleșească.

Nici acum nu-mi imaginez cum am trecut peste acea stare, de unde am avut resurse fizice să merg mai departe și să pierd nopțile în continuare ca și cum ar fi fost zile. Și așa am ținut-o până ce copilul a ajuns aproape la vârsta de 1 an. Ziua mergeam la serviciu, iar nopțile le petreceam cu el. Dormeam în reprize câte 5-6 ore pe noapte, uneori mă trezeam și din sfert în sfert de oră, iar când apucam să dorm 2 ore legate mi se părea că mă trezeam ca nouă.

Aș fi putut să dorm și în picioare și pe o bancă în parc, atât eram de obosită. Și de când am copii m-am tratat complet de insomnii. Dacă pe vremuri mă trezeam în toiul nopții din diverse motive și aveam nevoie de mai bine de o oră să readorm, acum mă trezesc și de 20 de ori pe noapte și readorm imediat ce am pus capul pe pernă.

Sugestii testate și verificate pentru a depăși oboseala:

În primele luni de viață ale copiilor mei, m-am documentat asupra unor trucuri pe care să le aplic pentru a face față oboselii și să nu ma învingă epuizarea. Le-am aplicat și chiar pot spune că m-au ajutat, motiv pentru care vi le împărtășesc și vouă căci știu că sunteți multe ca mine.

1. Dormi odată cu copilul. Pentru a mă mai odihni puțin, în primele luni de viață, măcar de două ori pe zi, atunci când dormea copilul în timpul zilei, mă întindeam și eu în pat. Uneori dormeam, alteori simplu fapt că stăteam cu ochii închiși mă ajuta foarte mult. Iar seara, de cele mai multe ori, mă culcam aproape la aceeași oră cu el ca să prind cât mai multe ore de somn. Ce te faci însă când mai ai un copil de care trebuie să te ocupi? Am trecut și peste etapa asta, dormind la prânz atunci când dormea și copilul mai mare și m-am străduit tot timpul ca amândoi copiii să doarmă cam la aceeași oră.

2. Bea multă apă și consumă legume și fructe în cantități cât mai mari. Cele mai recente studii arată că oamenii care nu dorm suficient noaptea au tendința să mănânce mai mult în timpul zilei. De aceea este bine să consumi numai alimente ușoare bogate în vitamine și antioxidanți ce ajută la energizarea și revitalizarea organismului. Iar hidratarea corespunzătoare îți va ajuta corpul să reziste oboselii.

3. Atenție la cafea și dulciuri! O ciocolată mică în prima parte a zilei îți va oferi energie suficientă. Nu e nevoie să ronțăi tot timpul ceva dulce deoarece altfel vei cădea în extrema cealaltă. Zahărul îți ridică instantaneu nivelul de energie și la fel de repede îl coboară apoi. Așa că nu vei face decât să acumulezi calorii și kilograme în plus. De asemenea, o cafea dimineața este binevenită, însă o cafea după ora 16.00 nu va face altceva decât să te agite și să te determine să adormi cât mai târziu seara. Eu nu sunt consumatoare de cafea, așa că nu am avut problema asta. În schimb, recunosc că m-am desfătat în fiecare zi cu câte ceva dulce.

4. Plimbă-te cu copilul afară. O plimbare de o jumătate de oră pe zi, la aer, îți va face foarte bine și te va ajuta să treci peste oboseala. Activitatea moderată este mult mai bună pentru un organism obosit decât starea de lâncezeală. Și cu trezitul de dimineață e cam același lucru: cu cât te trezești mai devreme, imediat după ce sună ceasul, cu atât te dezmeticești mai repede și te apuci de treabă. Dacă mai stai în pat 10 minute, vei mai dori să mai stai încă 10 și tot așa.
Voi cum reușiți să învingeți oboseala?

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație