Cum te poate afecta lipsa somnului

Te simți bine atunci când reușești să te odihnești, dar știi că obiceiurile bune în ceea ce privește somnul pot să influențeze de la cura de slăbire și până la relația de cuplu? Noi îți spunem cum te poate afecta lipsa somnului, dar și ce aspecte de zi cu zi ajung să fie influențate.

Cum te poate afecta lipsa somnului: relații mai puțin bune cu cei din jur

Știai că oamenii care se odihnesc bine se ceartă mai puțin și au relații mai bune cu cei din jur? Numeroase cercetări au arătat că respectarea unui program de odihnă aduce beneficii atât în relația de cuplu, cât și în relația cu cei din jur. Nu vă faceți griji dacă tu și soțul tău vă contraziceți mai mereu, cu atât mai mult dacă aveți un bebeluș, iar programul de somn este bine stabilit de către micuț. Cu siguranță, lipsa somnului este principala cauză care duce la apariția conflictelor pe care le aveți peste zi. Deși nu este soluția perfectă de ajutor este să stabiliți că lucrurile urâte pe care le spuneți sunt favorizate de lipsa de somn, nu de sentimentele pe care le aveți unul față de celălalt, potrivit www.familyshare.com.

Nu sunt eliminate toxinele de la nivel cerebral

Modificări uimitoare au loc la nivelul creierului atunci când dormim și nu este vorba doar de activitatea cerebrală. Specialiștii în neurologie susțin că au loc schimbări structurale la nivel cerebral atunci când dormim. Mai exact, spațiul dintre celulele cerebrale devine mai mare, fapt ce permite eliminarea toxinelor acumulate pe parcursul zilei. Nu e de mirare că te simți mai bine și funcționezi la capacitate maximă la primele ore ale dimineții.

Cum te poate afecta lipsa somnului: nu reușești să pierzi în greutate

Nu puține sunt cercetările care au demonstrat că respectarea unui program de somn poate favoriza pierderea în greutate. Nu doar că odihna ajută la eliminarea toxinelor de la nivel cerebral, ci ne face să luăm decizii mult mai calculte în ceea ce privește alimentația și să avem suficientă energie pentru a face mișcare peste zi. De asemenea, somnul aduce beneficii și la nivel fizic, mai exact ajută la susținerea unui metabolism sănătos, reglează activitatea hormonală, respectiv accelerează arderea caloriilor.

Tinzi să faci mai multe greșeli

Știai că multe dintre erorile umane, inclusiv cele de proporții foarte mari, sunt cauzate printre altele și de lipsa somnului? În volumul ,,Thrive”, scriitoarea Arianna Huffington spune că ,,multe dintre schimbările de bază pe care le putem face pentru a avea parte de succes țin de relația pe care o avem cu somnul. Cu cât suntem mai obosiți cu atât facem mai multe greșeli care ne pot afecta viața de zi cu zi”. Deciziile bune ne ajută să fim fericiți, iar pentru acest aspect avem nevoie de un program de somn odihnitor.

Cum te poate afecta lipsa somnului: dispoziția și aspectul fizic au de suferit

Ideea ,,somnului de frumusețe” nu este doar un mit. Cei mai mulți dintre noi au o stare de spirit bună și arată mai bine după o noapte în care au reușit să se odihnească. Somnul nu numai că aduce beneficii sănătății pielii, ci influențează dispoziția pe care o avem. Somnul înseamnă mult mai mult decât sentimentul de odihnă pe care îl resimțim dimineața. Nu ezita să faci schimbări în ceea ce privește obiceiurile ce țin de somn, cu atât mai mult cu cât o să observi schimbări în bine nu doar în relația de cuplu, ci și la locul de muncă.

Ești epuizată din cauza trezirilor nocturne ale copilului sau frustrați să adoarme greu? Ați prefera o abordare mai blândă pentru rezolvarea acestor probleme în locul tehnicilor de sleep-training, cum sunt metoda plânsului controlat sau ridicarea și punerea înapoi în pătuț? Citeșțe ”Soluții blânde pentru somnul liniștit al bebelușilor și al copiilor”, de Sarah Ockwell-Smith! Aceasta este disponibilă AICI.

 

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație