Depresia sezonieră: cum ne luptăm cu ea

Haideți să fim sinceri: vara nu este prea greu să fii relaxat și vesel. Zilele sunt lungi, parcurile primitoare, copiii nu au lecții și traficul este lejer. Dar, de îndată ce încep ploile și ziua se micșorează, există riscul să ne trezim cu un musafir nepoftit: depresia sezonieră.

Vestea bună este că există soluții pentru a-l convinge pe acest musafir să plece. Condiția este să recunoști simptomele depresiei sezoniere cât mai devreme și să nu stai pe gânduri, ci să treci la acțiune.

 

 

1. Mișcare, multă mișcare!

Da, știm că ploile și frigul nu te invită să ieși la jogging, ci, din contră, îți declanșează un sentiment de melancolie. Bicicletă și rolele se umplu de praf și ultimul lucru de care ai chef este să ieși din casă.

Ei, bine, dar tocmai asta trebuie să faci! Să te miști în aer liber! Cercetătorii de la Mayo Clinic din SUA au demonstrat că o activitate fizică susținută stimulează în mod pozitiv psihicul și crește nivelul de energie. Ia exemplul copiilor tăi care nu se lasă intimidați de ploaie și băltoace și duceți-vă împreună în parc. Dacă programul tău este foarte încărcat, ai grijă să îți strecori măcar o plimbare scurtă pe zi. Vei vedea că face minuni.

 

2. Atenție la frigider!

Melancolia de toamnă determină adesea o poftă de mâncare crescută. Dăm ture pe lângă frigider și pe lângă sertarul cu gustărele pentru copii și mai ronțăim câte ceva. Dar, atenție, mâncatul pe fond nervos duce rapid la îngrășare. Kilogramele în plus se dau jos cel mai greu în sezoanele reci, spun medicii de la British Dietetic Association.

Este adevărat că, odată cu scăderea temperaturilor, medicii recomandă o alimentație mai consistentă, dar acest lucru nu înseamnă că ai undă verde la excese. Dacă mănânci mai consistent, atunci încearcă să mănânci mai puțin. Medicul Wendy Doyle de la British Dietetic Association recomandă să ții un jurnal încare să notezi tot ce mănânci pentru a observa mai bine care sunt alimentele bogate în calorii care se repetă și care trebuie eliminate din alimentația ta.

 

3. Colorează-ți viața

O culoare vibrantă (verde, oranj, roz, galben muștar) îți poate influența în mod pozitiv felul de a gândi și de a acționa. Așa că uită de tonurile neutre și triste, păstrează-ți în garderobă culorile din timpul verii și colorează-ți casa. Cu o perdea colorată în dormitor care să filtreze lumina sau cu o combinație de pasteluri (gri și roz sau albastru și bej) pe pereții livingului sigur te vei simți mai bine!

 

4. Amână planurile mărețe!

Nu este momentul să pui la punct planuri importante care să necesite cantități impresionante de energie. Nu te apuca de o renovare totală a casei, nu căuta bilete de avion pentru cea mai impotantă călătorie a vieții tale, s-ar putea să obosești înainte de începe. Rezumă-te la mici proiecte pentru iarnă (schiuri noi, sănii pentru copii, rochia pentru Anul Nou etc). După ce le vei bifa pe acestea, vei fi învăluită de dulcele sentiment al împlinirii. Pentru că, să recunoaștem, nimic nu ne mulțumește mai mult decât o treabă bine făcută, de la cap la coadă.

 

5. Școala de relaxare

Dacă ai momente în care îți este greu să te concentrezi și simți că toate lucrurile pe care le ai de făcut te copleșesc, înseamnă că trebuie să te relaxezi. Stabilește-ți propriul ritual de relaxare zilnică pe care să îl respecți cu sfințenie indiferent de deadline-uri, prognoză meteo sau situație politică: o baie cu săruri, un episod din serialul preferat, o oră de yoga sau de pilates, o carte sau o oră petrecută în bucătărie, preparând unul dintre felurile tale de mâncare preferate. Poți păstra acest ritual în orice anotimp. Nu sări niciodată peste el din lipsă de timp, deoarece, pe termen lung, vei vedea că ești mult mai eficientă atunci când ești relaxată și ai rezervorul de energie plin.

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație