Muzica de meditație. Folosește-o pentru relaxarea minții!

Muzica de meditație femeie întinsă în iarbă
Pentru începătorii într-ale tehnicilor de relaxare, muzica de meditaţie oferă un suport extraordinar. Cu ajutorul sunetelor, mintea rămâne concentrată.

Poţi să-ţi îmbunătăţeşti tehnicile de relaxare cu ajutorul muzicii. Folosește muzica de meditație!

Pentru începătorii într-ale tehnicilor de relaxare, muzica de meditaţie poate oferi un suport extraordinar. Cu ajutorul sunetelor naturii sau ale unor instrumente liniştitoare ca pianul sau vioara, mintea poate să stea concentrată şi să se relaxeze mai rapid. Astfel, în timp ce asculţi muzică eşti atentă la sunete şi la ritmul lor, iar mintea nu mai poate intra involuntar în plasa gândurilor. Trebuie doar să iei în calcul faptul că doar unele genuri muzicale pot face posibilă această detaşare de lumea exterioară, dar şi interioară!

Alege muzica de meditație ambientală, clasică sau jazz

Ca să ai o ședință de meditaţie ca la carte alege muzica ambientală, jazzul sau muzica clasică, deoarece sunt calmante şi liniştitoare pentru minte. Alte genuri muzicale, însă, îţi pot face mai mult rău decât bine, deoarece pot distrage mintea de la concentrare pentru că ori sunt prea zgomotoase, ori sunt însoţite de versuri. O excepţie o constituie suntele sacre care sunt folosite ca mantre în meditaţia cu muzică, aşa cum este muzica tibetană de meditaţie.
Pentru a găsi cea mai potrivită combinaţie de muzică de meditaţie, poţi accesa popularul youtube, unde sunt încărcate o sumedenie de playlist-uri cu muzică instrumentală.

5 paşi pentru a face meditaţie cu muzică. Cum să folosești muzica de meditație:

1. Du-te într-un loc liniştit, unde să nu fii deranjată, şi găseşte-ţi o poziţie confortabilă, pentru că, dacă eşti mai relaxată, vei simţi mai bine vibraţiile muzicii, iar meditaţia îţi va oferi mai multe beneficii. Pe lista acestora se numără relaxarea, reducerea stresului şi o stare de bine.

2. Foloseşte nişte căşti de calitate cu care să asculţi muzică la un volum confortabil şi în timp ce asculţi muzică, respiră natural. Deși poţi asculta muzica de meditație şi fără căşti, cu ele ai șansa de a auzi mult mai fin vibraţiile muzicii.

3. Trebuie să fii relaxată. Renunţă la grijile referitoare la gândurile care îţi vin în minte sau la întâmplările pe care ţi le imaginezi, deoarece în meditaţie nu contează a face, ci a fi!

4. Gândurile care îţi apar în minte când meditezi trebuie lăsate să treacă pe lângă tine. Concentrează-te pe sunetele muzicii, iar, dacă simţi că mintea ta începe să se ducă în trecut sau în viitor, întoarce-te în prezent şi conştientizează clipa.

5. Lasă vibraţiile pozitive să te pătrundă în timp ce te focusezi pe sunetele muzicii. Simte cum muzica te înconjoară şi te îmbrăţişează, rămâi în această stare de relaxare cât poţi de mult, iar apoi opreşte meditaţia. Stai nemişcată câteva minute, deschide ochii şi fă câteva mişcări uşoare de stretching înainte să revii la programul obişnuit al zilei.

Andreea Marinescu/andreearaicu.ro

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație