Industria alimentară și consumatorul, față în față în prima zi a evenimentului „Think Food”

Think Food | Totul despre mame
Subiecte pline de interes în prima zi a conferințelor "Think Food"
Think Food | Totul despre mame
Subiecte pline de interes în prima zi a conferințelor "Think Food"

Un nou tip de consumator schimbă percepţii si nevoi

Reprezentanți ai societății civile, instituțiilor statului, asociațiilor și companiilor din industria alimentară s-au reunit pe 28 ianuarie, în prima zi din cadrul conferințelor Think Food, pentru două sesiuni de discuții despre perspectivele industriei agroalimentare în 2015. Primul panel a abordat tema strategiei agroalimentare a României și rolul industriei și al autorităților în protecția sănătății și intereselor consumatorului, iar, în al doilea panel, provocările industriei: vulnerabilitățile fiscale, financiare și contextuale.

La dezbateri au participat Daniel Botănoiu, Secretar de Stat, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Mihai Vișan, director executiv Romalimenta, Marius Duncă, președinte Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, dr. Corina Zugravu, cercetător la Institutul Național pentru Sănătate Publică, și Dorin Cojocaru, președintele APRIL.

Comunicarea între actorii industriei alimentare, o nevoie ce trebuie satisfăcută

Cele doua sesiuni au generat dezbateri între reprezentanții prezenți ai societății civile, instituțiilor statului, asociațiilor și companiilor din industria alimentară. Din dezbaterile avute în cadrul celor două conferințe, concluzia care se detașează este nevoia de comunicare între actorii industriei pentru o dezvoltare sustenabilă care să corespundă nevoilor lor și exigențelor noului consumator.

„Încă de le prima ediție Think Food, am reușit exact ce ne-am propus: să fim o platformă prin care stakeholderii importanți să se așeze la aceeași masă și să discute starea actuală a industriei, măsurile care pot fi luate ca aceasta să evolueze și pașii concreți care pot fi făcuți de fiecare. În tot acest peisaj noul consumator, cerințele și așteptările sale au fost în centrul atenției”, a spus Liliana Munteanu, inițiatorul proiectului și Head of Point Connections, business unit în cadrul Point Public Affairs.

„Industria alimentară autohtonă își ia în serios responsabilitatea de a pune pe masa milioanelor de români hrana zilnică, respectând cerințele naționale și europene de calitate și siguranță alimentară. Este un contribuabil semnificativ la bugetul de stat, central și local, un angajator important pentru peste 200 de mii de români, și principalul client și susținător al agriculturii. În ultimii ani s-a înregistrat o creștere cu 36% a productivității datorită management-ului îmbunătățit ca urmare a investițiilor masive în modernizări și calificări”, a spus Mihai Vișan director executiv Romalimenta. El a mai punctat că industria alimentară este un segment ce contribuie la competitivitatea României în ansamblu. „De aceea ne așteptăm să existe sprijin guvernamental: atât direct, prin programe și subvenții de susținere a exporturilor, care pot avea un impact pozitiv asupra balanței agroalimentare, cât și indirect, prin măsuri care vizează susținerea consumului în România și informarea corecta a consumatorilor”, a adăugat Vișan.

Apariția unui nou tip de consumator

În ceea ce privește preferințele consumatorului autohton, studiile arată că există contradicții în cerințele oamenilor: doresc termene mari de valabilitate, dar în egală măsură vor ca produsele să fie proaspete; să fie ieftine, dar bune, fără aditivi, dar cu un aspect plăcut. Însă studiile identifică un nou tip de consumator care înțelege și apreciază calitățile și proprietățile alimentelor, însă comportamentul lui cotidian nu reflectă nivelul de informare.

Think Food continuă pe 29 ianuarie, având în prima parte a zilei o serie de conferințe pentru specialiștii în comunicare despre provocările cu care se confruntă în industria alimentară. Seara publicul poate intra în discuție cu medici, nutriționiști, psihologi, care vor vorbi despre hrană din diferite perspective. Printre vorbitori se numără Aurora Liiceanu, psiholog, Simona Tivadar, medic nutriționist, Pavel Chirilă, medic și fondatorul Naturalia si al clinicii Nera, doctor Florin Ioan Bălănică, consultant personal de sănătate, Willy Shuster, biogospodar, Monica Stroe, sociolog, Larisa Petrini, health coach, și Cristina Mazilu, redactor-șef Good Food.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație