Cum să ai o viaţă sănătoasă atunci când eşti mamă singură

 

Să ţii pasul cu copiii atunci când eşti mamă singură nu este un lucru uşor. Cu cât eşti mai puternică fizic şi psihic, cu atât îţi va fi mai uşor să faci faţă situaţiilor dificile care se ivesc în viaţa de zi cu zi. Nu uita că orice faci pentru sănătatea ta este o investiţie atât pentru tine, cât şi pentru copiii tăi, care au nevoie de un mediu sănătos şi iubitor. Starea ta de bine modelează, totodată, şi dezvoltarea sănătoasă a comportamentului copiilor.

 

Cărămizile care constuiesc un mod de viaţă sănătos

Mâncarea sănătoasă îţi oferă combustibilul necesar pentru a face faţă tuturor greutăţilor de zi de zi, şi te energizează în aşa fel încât să te poţi bucura de viaţă.

Mişcarea şi sportul practicate în mod regulat te menţin într-o formă bună atât din punct de vedere fizic, cât şi mental. O viaţă activă contribuie la scăderea anxietăţii şi depresiei. Oamenii care practică sport sunt de regulă mai puţin supăraţi, trişti sau obosiţi deoarece, atunci când faci sport:

  • Simţi că deţii mai bine controlul.
  • Eşti distrasă de la griji, cel puţin pentru puţin timp.
  • Ai mai multă energie şi dormi mai bine.
  • Respectul de sine, felul în care arăţi şi încrederea în tine cresc exponenţial.
  • Creierul tău secretă endorfine, care te ajută să fii mai bine dispusă în mod natural.

 

Include activitatea fizică în rutina ta de zi cu zi. Orice pas, fie el cât de mic, face o diferenţă majoră:

  • Mergi pe jos cât poţi de mult.
  • Când te întorci de la serviciu, coboară cu o staţie de autobuz sau metrou mai devreme şi mergi restul drumului pe jos.
  • Include-ţi în program o serie de activităţi pe care le poţi face împreună cu copiii tăi. Fie că vorbim de datul în leagăn, jocul cu mingea sau o jumătate de oră de-a v-aţi ascunselea în parc, orice minut petrecut alături de copii, în timp ce faci şi puţină mişcare, e de neînlocuit.

 

Sănătatea psihică este foarte importantă. Sfârşitul unei relaţii poate fi foarte dureros. E normal să crezi că viaţa este nedreaptă. Uneori ai senzaţia că oriunde te-ai uita, vezi numai familii fericite cu doi părinţi, iar tu eşti singura care se chinuie şi nu poate avea o familie normală. Te-ar putea ajuta explorarea acestor sentimente alături de un specialist sau pur şi simplu acceptarea lor. Cel mai important lucru este să realizezi că indiferent de ce simţi, viaţa merge mai departe, şi la fel trebuie să o faci şi tu.

 

Alte lucruri pe care le poţi face pentru tine:

  • Fă o baie fierbinte.
  • Ieşi din casă şi mergi la o mică plimbare în jurul blocului sau, dacă stai la casă, ocupă-te de grădină.
  • Meditează.
  • Cântă şi/ sau dansează.
  • Mergi la câteva şedinţe de masaj cu o prietenă.
  • Trage un pui de somn.
  • Ţine un jurnal.
  • Organizează un eveniment pe care abia să îl aştepţi să sosească, indiferent dacă e vorba de o excursie, o vacanţă, o petrecere sau un concert.
  • Ţine minte că această perioadă nu va dura o veşnicie.
  • Creează în casă un spaţiu doar pentru tine, în care să nu fie jucării sau lucruri de-ale copiilor.
  • Organizează câteva lucruri practice pentru a preveni un stres viitor: fă liste, plăteşte facturi, pregăteşte pachetele pentru şcoală cu o seară înainte.
  • Menţine curăţenia în casă. Te poate ajuta atunci când te confrunţi cu incertitudini.
  • Fă cât mai multe treburi în casă în timpul săptămânii pentru a avea weekend-urile libere şi pentru a putea petrece timpul cu copiii.
  • Renunţă la dorinţa de a fi un părinte perfect sau de a fi un părinte care să aibă rol de mamă şi de tată concomitent.
  • Căută să vezi partea plină a paharului, indiferent de situaţie. Întotdeauna sunt câteva picături, trebuie doar să înveţi cum şi unde să le vezi.
  • Învaţă să spui „nu”, chiar şi oamenilor care vor să ajute. Spre exemplu, e O.K. să îi refuzi pe cei care vor să te viziteze ca să te înveselească, dacă nu ai chef de musafiri.

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație