Vocea ta. Meditații în grup sau cu profesorul, acasă?

Meditații în grup sau cu profesorul, acasă? Care sunt mai eficiente? De vreo patru ani încoace am testat ambele variante. Cu feedback primit și de la alți părinți, am ajuns la câteva concluzii   

Mai întâi a fost un curs de limba engleză la un centru de meditatii specializat, din buricul Bucureștiului, care ne subția bugetul familiei cu mai bine de 500 de lei în fiecare lună, plus cărțile aferente, care însemnau alte câteva sute de lei, la început de curs. Fetița era în clasa a IV-a și avea nevoie de ajutor pentru a face față la școală, iar discuțiile continue cu ea compromiteau încercările de a o ajuta acasă, deși în primii trei ani de școală a funcționat. Pe lângă faptul că acel centru de meditații era departe de casa noastră, rezultatele erau mediocre, iar fetița se tot plângea că nu înțelege ce spune profesorul. Erau 12 copii în grupă, așa că era puțin probabil să îi acorde prea multă atenție, deși partea de conversație mergea destul de bine.

După câteva luni de plângeri și nemulțumiri din partea copilei, am acceptat că nu este cazul să mai insist si am căutat alte soluții. Iar cele mai bune variante vin întotdeauna din discuțiile cu alți părinți. Una dintre colegele ei făcea o oră și jumătate de engleză săptămânal acasă la o profesoară care era relativ aproape de noi. Mama colegei ne-a propus să venim și noi (mai încercasem o variantă cu profesoara care preda la clasa și cu un alt băiețel, dar nu a funcționat). De data asta, cu mici hopuri de adaptare la început, lucrurile au mers excelent. După doi ani de engleză cu noua doamnă, fetița a dat examenul pentru nivelul Flyer la Cambridge (care i-a permis accesul într-o clasă de intensiv engleză) și acum se pregătește de olimpiada la engleză, ca și de următorul nivel la Cambridge – PET, care o poate ajuta să intre în clase de intensiv engleză la liceu.

Și se mai întâmplă ceva, ce nu știu cum  să apreciez pentru moment: copila a ajuns să facă compunerile în engleză, care au structuri pe care profesorii îi invață să le respecte foarte devreme, mai bine decât le face în română…

Teste de compatibilitate între copii, înainte de decizia finala

Cu o astfel de experiență la activ, la al doilea copil, băiat, care, inițial, nu părea foarte interesat de engleză, nu am mai căutat centre de limbi străine cu pedigree și am mers tot pe varianta profesor aproape de casă și meditații cu încă un copil (o fetiță de nivel apropiat cu el), cu aceeași profesoară, tânără și dedicată. Nu a funcționat însă din prima nici la el: a făcut mai întâi cu un băiețel care era la un nivel mult mai scăzut față de el, așa că a fost nevoie de alt partener. S-a nimerit să fie o fetiță! După mai puțin de 6 luni, lucrurile merg foarte bine. Ținta pe care o urmăresc este să dea un examen la Cambridge – Movers – care să le permită accesul într-o clasă de intensiv engleză la finalul clasei a IV-a.

Oana Moraru: „Nu cred în nota 10!”

 

Însă nu doar limbile străine impun meditații. Pentru copila devenită adolescentă este nevoie și de pregătiri pentru examenul de la finalul clasei a VIII-a, la Română și Matematică. Așa că am trecut și la această etapă, cu profesoare care nu stau departe de noi și pe care alți părinți le-au încercat în anii trecuți. Asta după ce m-am interesat de centrele de meditatii din zona unde stăm (Titan), de profesori și de prețuri, centre unde merg deja câțiva dintre colegii ei.

La Română, care intră în zona ei de confort, lucrurile merg foarte bine acolo unde regulile sunt stricte, cum este gramatica, și încă scârțâie la partea de compuneri, și pe fondul unei aplecări către citit care nu prea există pentru moment. Nu a fost, însă, bine din prima încercare. Prima profesoară pe care a avut-o scurt timp, pensionară, nu prea a încântat-o.

Cea de-a doua, pe care am găsit-o recent și care predă într-o școală privată, s-a potrivit foarte bine cu stilul copilei mele. Blândă, calmă, poate un pic prea indulgentă cu ea, după mine, o face să înțeleagă materia fără prea mare greutate. Marea încercare rămâne matematica, unde lucrurile nu merg prea grozav și nu dau semne de îmbunătățire. Încă. Mai testăm un pic, iar dacă nu apar semne de îmbunătățire, trebuie să încercăm în mod clar altă variantă, recomandată și eventual testată tot de un părinte!

Poate chiar un centru de meditatii, unde există variante apropiate de cele de acasă – doi copii în același timp, iar costurile nu diferă mult de cele de la domiciliu.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație