Vocea ta. S.O.S. sunt însărcinată!!! Grețuri, pofte și dureri de spate, eu le am pe toate!!!

Până când nu am rămas însărcinată cu fetița mea nu am înțeles ce înseamnă să ai grețuri matinale, pofte trăznite și mers de rată!!! 🙂

Credeam că toate aceste simptome sunt de fapt niște fițe ale unor femei care vor să se victimizeze ori să-și dea importanță în fața soților, prietenelor sau mai știu eu cui!

Dar ce sunt grețurile și de ce apar ele la femeile însărcinate

La majoritatea femeilor grețurile apar la începutul sarcinii și încetează undeva după luna a treia. Oamenii de știință susțin că dacă o femeie însărcinată are grețuri e un semn că pruncul ei este sănătos. Se pare că grețurile au un rol benefic, fiindcă natura se ocupă ca bebelușul să fie în siguranță.

Multe femei renunță de bună-voie la cafea, țigări sau alcool. Uneori, renunțarea e facilă pentru că organismul nu mai cere aceste substanțe, ci, dimpotrivă, le respinge pentru a proteja fătul.

Sunt femei care spun că deja din primele luni de sarcină nu mai pot mânca carne, ouă, pește, iar la unele dintre ele până și băutul apei devine un chin. Mirosurile puternice, mirosul de parfum sau alte substanțe declanșează și ele grețurile femeilor fiindcă Mama Natură protejează bebelușul de orice ar putea afecta sistemul imunitar al mamei.

Ce-i de făcut? Cum scapi de greață și vărsături în timpul sarcinii

În momentul în care apare greața, primul lucru pe care îl poți face e să deschizi fereastra pentru o porție de aer curat și să apelezi la un pahar de apă cu lămâie.

Ideea este ca stomacul să nu rămână gol prea mult timp, fiindcă nivelul scăzut de zahăr în sânge accentuează senzația de greață.

Dacă dimineața nu poți mânca nimic, încearcă măcar biscuiți simpli sau covrigei și ia drept gustare un fruct sau o legumă proaspătă.

Fii atentă la ceea ce mănânci! Evită sosurile grele, prăjelile ori mâncărurile prea grase, altfel grețurile reapar.

Relaxează-te mai mult decât o faci de obicei și acceptă mental și psihic că urmează o perioadă a schimbărilor întregii tale ființe. Motivația este inimioara din pântecul tău care bate la unison cu a ta.

De ce au femeile pofte în timpul sarcinii

Majoritatea femeilor declară că au avut pofte din cele mai variate și ciudate cât timp au fost însărcinate. Castraveți murați ceruți în mijlocul nopții, prăjituri, chips-uri, brânză, lapte ori ciocolată sunt doar câteva din poftele femeilor însărcinate și ele sunt justificate în sensul că organismul cere ceea ce-i lipsește. De exemplu, castraveții murați conțin multă vitamina C, brânza are calciu, peștele conține omenga-3, omega-6, vitamine și minerale esențiale pentru o bună funcționare a organismului, chips-urile conțin sodiu.

Din punct de vedere medical cauza apariției poftelor femeilor însărcinate sunt, de fapt, modificările hormonale.

Cum se face că femeile poftesc și la alimente nesănătoase, necomestibile sau mai rău la lucruri care nu pot fi mâncate pur și simplu fiindcă că sunt toxice?

În acest caz, organismul nu cere ce are nevoie, ci, mai degrabă, viitoarea mamă asociază în mintea ei imaginea, textura sau mirosul respectiv cu lucruri cunoscute, familiare care obișnuiau să îi placă.

Pofta de pastă de dinți, de zaț de cafea sau orice altă poftă ciudată e asociată cu un deficit de fier, așa că e bine să întrebi medicul dacă simți că e ceva în neregulă cu tine și dacă nu îți poți controla impulsul de a consuma lucruri necomestibile.

Ce-i de făcut?

Adoptă un stil de viață sănătos! Acum este cel mai prielnic moment și totodată ai și motivația necesară, doar îți dorești un copil sănătos din toate punctele de vedere. Astfel este indicat să nu sari peste micul dejun iar în momentul când apare o poftă să nu o ignori!

Pe cât este posibil evită consumul de alimente mai puțin sănătoase prin atragerea atenției în altă zonă și prin găsirea de alternative.

Dureri de spate = mers de rață!

Dacă ești deja în al doilea trimestru de sarcină, înseamnă că măcar ai scăpat de grețuri, însă poftele culinare abia acum apar. Pe măsură ce trece timpul, bebelușul crește, iar tu iei în greutate mai mult decât ți-ai fi dorit. Coloana vertebrală trebuie să suporte o greutate din ce în ce mai mare iar articulațiile și ligamentele sunt afectate de “relaxina” hormonul care pregătește organismul pentru naștere.

Recomandarea medicilor este de a rezista tentației de a împinge abdomenul în față. Încearcă să stai cât mai dreaptă, iar, când dormi, așează-te pe o parte cu măcar unul dintre genunchi îndoiți.

Cu cât ești mai atentă la greutatea pe care o ridici, la perioadele în care trebuie să stai prea mult în picioare sau, dimpotrivă, pe scaun, la încălțămintea pe care o alegi ori la exercițiile fizice moderate la care poți apela, cu atât vei elimina sau măcar vei ameliora durerile de spate din timpul sarcinii.

Nu uitați că pe Florentina o găsiți și pe blogul ei http://esentialle.ro/

Intră în conversație