Cum stimulezi secreţia lactată

Orice femeie aflată în pragul nașterii trebuie să știe cum să stimuleze secreția lactată

Organismul femeii știe perfect ceea ce are de făcut și folosește o serie de mecanisme hormonale, bazate pe legătura între cauză și efect pentru a stimula secreția lactată, dar o mână de ajutor din exterior și respectarea unor reguli foarte simple poate să fie de mare ajutor.

Cel mai simplu mod prin care stimulezi secreția lactată este suptul copilului.

Secreția lactată este stimulată natural și, mai mult decât atât, se adaptează permanent nevoilor copilului tău. Organismul femeii are capacitatea extraordinară de adaptare a compoziției și cantității laptelui matern. Pe de altă parte, unele erori sau spaime ale femeilor, legate de alimentarea naturală a copilului, au ca efect reducerea secreției de lapte.

Statistic, 98% dintre femei își pot hrăni fără nici un fel de probleme copilul la sân vreme de cel puțin 4-6 luni, dacă respectă câteva reguli de bază din prima zi de viață a copilului (punerea copilului la sân, la cerere și eliminarea completă a biberonului). Încrederea în sine, sfatul bun al medicului, la momentul potrivit, o dietă corectă și o bună hidratare asigură un start bun și oferă copilului lapte matern, care este alimentul perfect, ideal și minunat pentru puiul de om.

Există însă situații în care mama are nevoie de ajutor și de trucuri care să ajute stimularea secreței lactate.

Trebuie spus însă că nici stresul, nici oboseala nu sunt în măsură să reducă cu adevărat secreția lactata așa cum o poate face, de exemplu, o poziție incorectă a copilului la sân sau situația în care mama nu bea suficientă apă. Poate cea mai bună regulă prin care stimulezi secreția lactată este ca după fiecare masă a copilului să bei un pahar de apă de 200 de mililitri.

Dacă, totuși, pentru confortul tău psihic ai nevoie de alimente care au ca beneficiu acelea de a stimula secreția de lapte matern iată care sunt cele mai bune alegeri:

Aceste alimente trebuie introduse în dieta zilnică, combinate cu alte alimente bogate în nutrienți și, esențial, cu un bun aport de lichide (de preferat apă, supă de legume și de carne preparate în casă, sucuri de fructe și legume făcute doar în casă și combinate în părți egale cu apă, fără adaos de zahar sau miere și lapte integral).

Semințe de schinduf: sunt o sursă bogată de fier, vitamine, calciu și minerale. Ele au fost folosite de secole pentru a crește secreția de lapte matern, iar cercetările recente nu au făcut decât să confirme această capacitate. Nu exagera, însă, în ceea ce privește consumul acestora pentru că pot duce la deshidratare. Adaugă semințe de schinduf în mâncare, în salate sau le poți consuma ca atare. Porția ideală: o lingură cu vârf pe zi.

Busuiocul este foarte bogat în vitamină K și are efect calmant. Are capacitatea de îmbunătăți calitatea laptelui matern și este una din plantele care te ajută să stimulezi secreția lactată. Îl poți adaugă în mâncare, în supe sau în salate. Poți adaugă frunze de busuioc în sucurile de legume. Doza ideală: 5-10 frunze de busuioc pe zi.

Toate legumele din familia cucurbitaceelor sunt recunoscute că stimulente ale lactației. Asta înseamnă dovleac galben, dovlecei, bostan. În plus, sunt și o sursă foarte bună de minerale și vitamine și nu-și pierd beneficiile nici dacă sunt fierte sau coapte.

Toate alimentele grase, de la untul de ghee, până la unt și ulei sunt foarte bune pentru a crește calitatea și cantitatea laptelui matern. Consumă ulei de porumb și ulei de măsline, dar nu renunța niciodată la uleiul de floarea soarelui. Trei linguri de grăsimi vegetale pe zi sunt ideale pentru nutriția corectă a femeii care alăptează. Adaugă la aceasta unt (cât o castană pe zi), iar laptele tău va fi bun la gust și-i va aduce copilului un aport corect de grăsimi.

Usturoiul este renumit pentru capacitatea de a stimula secreția lactata. Acesta are capacitatea de a mobiliza grăsimile din țesutul adipos și de al transfera în laptele matern. Îl poți adăuga alături de carne sau în legume fierte sau la cuptor. Usturoiul își păstrează proprietățile și dacă este copt, iar doi-trei căței de usturoi pe zi sunt suficienți. Nu te feri să consumi alimente intens aromate. Gustul și aroma lor trece în laptele tău doar în foarte în mică măsură ceea ce este benefic pentru copil care se va familiariza cu arome și gusturi noi, chiar dacă dieta lui înseamnă un singur aliment: laptele matern.

Nucile și migdalele sunt ideale pentru a îmbunătăți laptele matern. Bogate în proteine, vitamine și minerale, acestea sunt o gustare foarte bună mai ales dacă sunt consumate crude. Două-trei nuci pe zi și zece migdale sunt ideale pentru că vor da consistență laptelui matern și te vor ajuta să scapi de grăsimile acumulate în timpul sarcinii.

Legume fibroase, legumele verzi și legumele roșii, adică spanac, fasole, cartofi dulci și sfeclă stimulează secreția lactația. Acesta este și motivul pentru care femeilor care alăptează le este recomandată cel puțin o porție de legume pe zi. O porție de legume pe zi înseamnă între 200- 250 de grame de legume fierte sau coapte. Alege în fiecare zi să consumi alte legume decât cele pe care le-ai mâncat în ziua precedentă pentru că în felul acesta stimulezi secreția lactată.

Citește și:

10 avantaje ale laptelui matern

Îngrijirea copilului prematur

Alăptare de succes după întoarcerea la serviciu: 7 sfaturi practice

Co-sleeping-ul previne sindromul morţii subite la sugar

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()