Secretele creșterii în înălțime la copii

copil inaltime

Secretele creșterii în înălțime la copii nu sunt chiar atât de secrete. Înălțimea este în general determinată genetic, însă există câteva trucuri prin care cei mici o pot ajuta să fie mai mare.

Pe măsură ce copiii încep să crească, devin tot mai conștienți de aspectul lor fizic. Una dintre întrebările pe care le pun este aceea legată de „cât de mari vor crește”. Asta probabil și pentru că înălțimea este ceva monitorizat încă de când sunt bebeluși. În plus, adeseori li se spune „vei putea să faci asta când te vei face mare”, „vei ajunge să aprinzi lumina după ce vei mai crește” și tot astfel de lucruri.

De câte ori nu ai auzit expresia „mănâncă ca să te faci mare”? Sau „sportul te ajută să crești”? Sau „trebuie să dormi ca să te faci mare”? Ei bine, nici una nu este o păcăleală. Theasianparent.com a publicat un material în care detaliează secretele creșterii în înălțime la copii, iar somnul, alimentația și sportul sunt trei dintre cele mai importante. Iată cum se explică:

Secretele creșterii în înălțime la copii: somnul

Somnul este cu adevărat important pentru dezvoltarea fizică și mentală a unui copil. Dacă te întrebi cum să crești în înălțime cu ajutorul somnului, răspunsul este simplu: acest lucru se întâmplă datorită hormonilor care se dezvoltă în timpul acestei activități. Altfel, fără o odihnă adecvată, copilul nu îi oferă organismului suficient timp pentru a se dezvolta și pentru a se încărca.

Copiii între 3 și 5 ani au nevoie de până la 11-13 ore de somn pe zi. Copiii între 5 și 10 ani, trebuie să doarmă cel puțin 10-11 ore, iar pre adolescenții au nevoie de minimum 10 ore pe noapte de somn, cel puțin până la vârsta de 17 ani, când organismul lor se va mulțumi și cu 8-9 ore de somn pe noapte.

Secretele creșterii în înălțime la copii: nutriția

O dietă adecvată nu doar îi ajută pe cei mici să fie puternici și sănătoși. Este utilă și pentru a le ajuta organismul să-și sporească abilitatea de a crește. Dacă copilul primește o cantitate suficientă de proteine, cunoscute și ca alimente pentru creștere, se poate constata diferența. În același timp, trebuie să te asigură că cel mic primește suficiente vitamine și minerale în fiecare zi, consumând fructe și legume proaspete.

Secretele creșterii în înălțime la copii: exercițiile fizice

Sportul, mișcarea fizică ajută organismul să fie puternic, luptă împotriva obezității și încurajează dezvoltarea musculară. În același timp, activitatea fizică încurajează dezvoltarea hormonilor de creștere, iar rezultatul va fi: oase mai lungi, nu neapărat mai puternice. Exercițiile de stretching ajută la îmbunătățirea posturii, la lungirea coloanei vertebrale, făcându-i pe cei mici să fie mai drepți și mai înalți.

Părinții joacă un rol foarte important în dezvoltarea copiilor. Cât de înalți vor fi, depinde evident de moștenirea genetică pe care ei au primit-o, însă ajutorul pe care îl putem oferi ulterior prin asigurarea unei diete sănătoase, încurajarea obiceiurilor de somn și mișcare fizică, va avea un mare impact asupra modului în care cei mici se vor înălța.

Citește și ”Cum să crești un copil energic”, de Mary Sheedy Kurcinka și află cum poți să ții pasul cu un copil plin de energie. Detalii AICI.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație