Când îi dăm bebeluşului păstârnac?

De la ce vârstă îi putem da bebelușului păstârnac?

Păstârnacul face parte din familia rădăcinoaselor. Deși arată ca morcovii, păstârnacul este de fapt mai hrănitor și are un gust complet diferit. Gătit, păstârnacul are o textură untoasă și un gust dulce de nuci, care nu poate fi comparat cu ușurință cu al altor legume. Această legumă are un conținut bogat de potasiu, fibre, fiind, de asemenea, și o importantă sursă de vitamina B, vitamina C, zinc, fier și calciu, fiind ideal pentru diversificarea alimentației copiilor. Cu un conținut scăzut de calorii, fără grăsimi saturate sau colesterol, un preparat pe bază de păstârnac poate fi introdus în jurul vârstei de 6-8 luni. Fie că alegeți să faceți piure pe bază de păstârnac, supe, supe creme sau alte preparate, este recomandat să-l includeți în diversificarea alimentației copiilor.

Beneficiile păstârnacului

Sănătatea inimii

Având un nivel ridicat de potasiu, păstârnacul acționează ca un vasodilatator și reduce tensiunea arterială, precum și stresul. Nivelurile ridicate de acid folic din păstârnac reprezintă completarea perfectă pentru organismul uman, deoarece reduc nivelul homocisteinei din sânge, care este asociat cu un risc mai mare de apariție a bolilor de inimă.

Micșorarea nivelului de colesterol

Păstârnacul are un conținut ridicat de fibre, iar datorită faptului că este compus din fibre solubile este cunoscut pentru reducerea nivelului de colesterol și micșorarea posibilăților de apariție a diabetului zahar. În plus, fibrele dietetice sunt o componentă cheie a procesului digestiv, facilitând circulația sănătoasă a alimentelor prin tractul digestiv, reducerea constipației și prevenirea altor tulburări gastro-intestinale.

Reducerea malformațiilor congenitale și metabolice

Acidul folic conținut de păstârnac este cunoscut pentru faptul că reduce malformațiile congenitale la sugari și optimizează procesele metabolice legate de producția de energie și sistemul nervos. De asemenea, acidul folic este corelat cu nivelurile mai scăzute de depresie ale celor care îl consumă regulat.

Ce tip de păstârnac să alegi?

Când vine vorba de păstârnac, dimensiunea contează cu siguranță. În timp ce păstârnacul proaspăt de dimensiuni mici este fraged și delicios, cel vechi și mai mare tinde să fie fibros și lemnos, cu un gust amărui. Dacă găsiți doar păstârnac de dimensiuni mari și totuși vreți să-i dați o șansă, puteți să-l tăiați pe lungime și să scoateți miezul. Aceasta este cea mai fibroasă parte și ar trebui eliminat din toate legumele de dimensiuni mari. Alegeți păstârnacul ferm, nu ar trebui să puteți să-l îndoiți, și cumpărați întotdeauna păstârnac deschis la culoare, deoarece tinde să aibă cea mai bună textură. În principiu, puteți alege păstârnacul după modalitățile prin care alegeți și morcovii. Puteți ține acest aliment în frigider timp de 1 până la 2 săptămâni. Este recomandat să tăiați păstârnacul doar când doriți să-l folosiți în mâncare. Păstârnacul tăiat nu se păstrează foarte bine, însă dacă ați curățat și tăiat prea mult pentru un preparat, păstârnacul suplimentar îl puteți păstra acoperit cu apă într-un recipient, pentru cel mult 2 zile la frigider.

Cele mai bune modalități de a găti păstârnacul sunt prin fierbere sau la cuptor. Păstârnacul poate fi gătit sub formă de piureuri, iar aici puteți găsi rețeta: Rețetă de piure pe bază de păstârnac

Cartea “Diversificarea naturală – Cel mai bine păstrat secret al părinţilor relaxaţi, de Gill Rapley şi Tracey Murkett, poate fi achiziţionată de AICI. Poți citi și descărca GRATUIT un capitol din carte AICI.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație