Când se introduce pâinea în alimentația bebelușului

când dăm pâine la bebeluși

Dacă ați început deja diversificarea și vrei să știi când dăm pâine la bebeluși, află că, din acest punct de vedere, este o regulă de bază: acest aliment poate fi oferit după vârsta de 7-8 luni, atunci când sistemul lui digestiv începe să tolereze glutenul.

Pâinea înseamnă mai mult decât un suport pentru celelalte alimente. Pâinea este considerată aliment de bază în alimentația de zi cu zi. Dacă știi cum să o alegi și cât să mănânci, este și o adevărată sursă de sănătate.

Pâinea poate fi consumată, la ca în cazul cerealelor ce conțin gluten, după vârsta de 7-8 luni, moment în care copilul începe să digere glutenul.

Tot legat de întrebarea când se introduce pâinea în alimentația bebelușului, dar și cum faci acest lucru. Află că procedeul este același ca în cazul introducerii oricărui aliment nou.

O variantă de pâine sănătoasă furnizează copilului proteine vegetale, vitamine (B1, B2, B6, PP şi E), elemente minerale (fier, fosfor, magneziu, calciu), fibre și acizi grași.

Așadar, suficiente motive care să te facă să nu renunți la pâinea din meniul micuțului.

Mai mult decât atât, specialiștii afirmă că, pentru a demara ziua în formă, este foarte important să se introducă pâinea în meniul micului dejun. Cu lapte, cu iaurt sau brânză, pâinea consumată dimineața poate asigura aportul energetic pentru întreaga zi.

Nutriționiștii sunt de părere că pâinea trebuie să fie consumată cu moderație, însă nu trebuie să lipsească cu desăvârșire. Nu trebuie să faci exces, acest lucru putând avea urmări neplăcute în viitor.

Un consum mare de carbohidrați crește nivelul colesterolului și totodată riscul de îmbolnăvire cardiacă.

Când dăm pâine la bebeluși. Ce pâine e mai bună?

În magazine, rafturile de la raionul de panificație sunt pline cu tot felul de sortimente de pâine, de  la clasica franzelă, la baghete sau pâine împletită, de la pâinea albă, la cea neagră sau cu diferite arome.

Oferta fiind atât de bogată, nu-ți rămâne decât să cântărești bine avantajele și dezavantajele fiecărui tip de pâine, pentru a putea face alegerea corectă pentru copilul tău.

Specialiștii nutriționiști sunt de părere că cea mai potrivită este pâinea din făină integrală, sau cea din diferite amestecuri de cereale, în special cea de secară. Acestea conțin o cantitate sporită de fibre, cu rolul de a diminua absorbția nutrienților în intestinul subțire, ușurând astfel funcționarea tranzitului intestinal.

Deși are un conținut caloric mai ridicat decât pâinea albă, pâinea integrală sau cea din cereale oferă rapid senzația de sațietate.

Pâinea albă este mult mai săracă în elemente nutritive, atât de necesare dezvoltării organismului la copii.

Ei precizează că pâinea albă conține de trei ori mai puține vitamine și oligoelemente decât pâinea integrală și de cinci ori mai puțin calciu, magneziu și fosfor.

Mai mult decât atât, din cauza faptului că este fabricată din făină rafinată, pâinea albă are un indice glicemic crescut. Acest argument susține recomandarea nutriționiștilor de a elimina pâinea albă din alimentație.

Ideal ar fi să-i oferi copilului tău pâine integrală din făină ecologică sau organică.

Descifrează eticheta

În cazul în care apelezi la pâinea din comerț, ar fi bine să citești mai întâi eticheta, pentru a alege un sortiment cât mai natural, fără prea mulți aditivi alimentari. O pâine bună trebuie să conțină cât mai puține ingrediente: făină, apă, drojdie și sare.

Cu cât lista ingredientelor este mai lungă, cu atât pâinea este mai nesănătoasă, căci pentru fabricarea ei s-au folosit și aditivi alimentari.

Pâinea integrală este aceea pe a cărei etichetă scrie că este făcută din 100% făină integrală. Pâinea cu făină integrală, pâinea cu semințe sau alte astfel de denumiri nu garantează că este o pâine sănătoasă. C

Chiar dacă este mai costisitoare, pâinea făcută în casă este mult mai sănătoasă.

Astfel, ești sigură că ceea ce faci tu cu mâna ta este sută la sută (sau aproape) natural.

Nu ai nevoie decât de făină integrală, drojdie, sare, apă și puțin ulei. În numai câteva ore, vei avea pe masă o pâine proaspătă, cu miros îmbietor, ce va face deliciul micuțului tău.

Citește cartea doctorului Carlos Gonzalez, ”Copilul meu nu mănâncă!” și află cum ar trebui să abordezi problematica alimentației, cât ar trebui să mănânce un copil în funcție de vârstă și când e cazul să te alarmezi. Cartea este disponibilă AICI.

Când dăm pâine la bebeluși. Pâinea neagră este mai bună?

Dacă nu ai posibilitatea să prepari acasă pâine proaspătă, atunci trebuie să ai mare grijă la ceea ce cumperi. În magazine, există multe sortimente de pâine așa-zis „neagră”. În realitate însă, nu este deloc așa.

Mulți producători folosesc făină albă, la care adaugă tot felul de coloranți alimentari, în special caramelul, pentru a-i conferi pâinii acea culoare închisă, specifică făinii integrale.

Poți să-ți dai seama de acest lucru citind termenul de valabilitate, acesta fiind direct proporțional cu aditivii folosiți.

Cu cât termenul este mai lung, cu atât s-au folosit mai mulți aditivi. Și încă un truc! O pâine naturală, fără conservați, nu mucegăiește atunci când se învechește, doar se usucă.

Dacă ți-a plăcut acest articol, îți recomandăm să citești și alte articole pe aceeași temă:

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()