Copilul tău doarme la prânz? Iată patru motive ca să nu sară peste somnul de prânz

somnul de pranz

Dacă este ceva ce copiilor le displace, iar nouă, adulților, ne lipsește, atunci acesta este, cu siguranță, somnul de prânz. Insistăm uneori cu toate resursele și argumentele posibile, pentru a trimite copilul la somn și bine facem, căci aceste două ore la prânz ajută la dezvoltarea mentală, intelectuală și fizică a organismului în creștere. Iată ce aflăm despre somnul de prânz de pe vseodetyah.com

Pediatria modernă acceptă ca normă următorul număr de ore de somn zilnic: până la 3 luni – 16-20 ore; 6 luni – 14,5 ore; 12 luni – 13.5 ore; 2 ani – 13 ore; 4 ani – 11,5 ore; 6 ani – 9,5 ore; 12 ani – 8,5 ore.

Totusi, acestea sunt cifre orientative. Căci dacă remarcati că al vostru copil nu doarme cât este menționat mai sus, dar este totuși în formă fizică bună, este vesel, curios, atunci însemnă că se satură de somn.

Sunt mulți factori care contribuie la un somn odihnitor. Cât este de obosit fizic, cît de curat e aerul în cameră, cât de comode sunt îmbrăcămintea pentru somn și patul, cât de mult a mâncat la prânz- sunt doar cele mai importante variabile care determincă calitatea somnului.

De ce e bun somnul din timpul zilei?

  1. Îi ajută să facă față emoțiilor și impresiilor. Sistemul nervos al copiilor este mult mai sensibil la stresul emoțional. De aceea, somnul este considerat a fi principala metodă de prevenire a problemelor neurologice și comportamentale la copii.
  2. Îmbunătățește atenția. Mai exact, îi ajută să se concentreze mai mult timp asupra a cee ce face. Copilul e mai liniștit și nu solicită atenție deosebită din partea părinților, în plus este mai receptiv la a învăța noi lucruri.
  3. Îi asigură un somn bun și noaptea. Toate mamele au încerat să își țină copilul treaz peste zi, pentru a se putea odihni fără întreruperi noaptea și au văzut că această teorie nu se confirmă în practică. Copilul care nu doarme la prânz este atât de obosit seara încât e greu de gestionat și adorme agitat și nervos, iar toate acestea sunt semne ale epuizării celulelor nervoase.
  4. Crește sănătos. Somnul de prânz ajută la întărirea sistemului imunitar și contribuie la secreția hormonilor de creștere.

Ce să faci ca să doarmă neîntors?

Extremele prea odihnit-prea oboist. E posibil să fi avut un somn foarte bun peste noapte, iar în prima parte a zilei să nu-și fi epuizat rezervele de energie. O a doua variantă ar fi că este deja supraextenuat și deci agitat și nu poate adormi. Pentru a evita extremele, se recomandă ca în prima jumătate din zi copilul să petreacă timp în aer liber, să facă mișcare fizică, iar înainte de somn să aibă activități liniștite – să deseneze, să citească.

Părinte nerăbdător. Copilul nu e un mecanism cu arc, pe care îl pornești cu cheia. Timpul de adormire depinde de vârsta celui mic. Până la vârsta de 3 ani, copilului poate să-i ia și o oră să adormă. De la 3 ani, timpul necesar pentru a adormi se scurtează la jumătate de oră. De aceea recomandarea este să nu deveniți nerăbdători când vedeți că se zvârcolește în pat. O atitudine calmă și fermă din partea părinților este singura recomandată.

Pat=somn. Pătuțul copilul trebuie să fie exclusiv locul pentru somn. Nu pentru jocuri agitate și în niciun caz, locul unde lăsați copilul ca pedeapsă!

Jucăria din pat. Prezența unei jucării în pat îl va ajuta să adormă mai liniștit. Atenție însă la natura jucăriei, să fie moale, fără părți componente mici, fără elemente ascuțite, pentru a evita posibilele răniri în timpul somnului.

Rutina. Etapele de pregătire pentru somn sunt esențiale atât seara, cât și la prânz. Copilul se simte confortabil când știe ce urmează și când este anunțat că este momentul să se pregătească pentru somn, că trebuie să-și îmbrace pijamalele, că urmează să-i citiți o poveste, etc.

Reperul este copilul, nu ceasul. Dacă observați că este obosit înainte de ora de prânz, e mai bine să îl culcați mai dvreme, decât să ajungă la epuizare. Orele sunt orientative și ne ajută să păstrăm un regim al zilei, dar cel mai important reper rămâne nevoia copilului.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()