Luni, 16 aprilie – Concurs “mamica grijulie”

Ca o mamica grijulie ce sunt, am grija ca ratia alimentara a copiilor mei sa contina toate nevoile nutritive, pe tot parcursul zilei. Aleg metode de pregatire si preparare a mancarii prin care cantitatea de vitamine pierduta sa fie foarte mica. La sfarsitul pregatirii supelor si ciorbelor adaug sucuri de legume verzi, verdeata taiata marunt, oua, unt etc., intrucat fierberea alimentelor duce la o importanta pierdere de vitamine.
In cursul unei zile, meniul cuprinde alimente din toate grupele mari: carne si produse din carne, oua, grasimi vegetale si animale, cereale si produse din cereale, fainoase, legume, fructe, produse zaharoase. Proportia lor este echilibrata, conform starii de nutritie si starii de sanatate a fiecaruia.
Pentru aportul de fier in organism le dau produsel animale , cum ar fi carnea de vita slaba, nuci, oua. Deoarece asimilarea fierului din vegetale, cum ar fi spanacul sau cerealele se face mai greu, dupa ce consuma aceste alimente, le dau sa manance si unele bogate in vitamina C, cum ar fi portocale, capsuni, ardei gras, papaya, broccoli, grapefruit, rosii, mango si cartofi, in stare cruda, preparate ca salata sau desert.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație