10 sfaturi pentru a le fi de ajutor la teme copiilor

ajutor la teme

Toţi părinţii din jurul nostru se plâng de programa încărcată şi de surplusul de teme pe care trebuie să le facă cei mici şi de care, de cele mai multe ori, trebuie să se ocupe şi adulţii. Nu, nu vrem să sugerăm că este bine să le facem noi temele copiilor noştri, ci doar că activitatea copiilor la şcoală decurge mult mai bine atunci când părinţii joacă un rol activ în pregătirea temele lor.

Desigur, a fi de ajutor la teme pentru copil nu înseamnă că trebuie să petreceţi ore întregi la masa de lucru. Părinţii pot fi de ajutor arătându-le celor mici cum anume trebuie să înveţe, cum să se organizeze, cum să perceapă problemele mai dificile, cum să se responsabilizeze şi când anume trebuie să ia o pauză. Cine ştie? Poate chiar părinţii s-ar putea alege cu o lecţie sau două de viaţă!

Pentru mai multe informații, citește cartea: Mitul temei pentru acasă

Iată câteva sfaturi despre cum îi poți fi de ajutor la teme copilului:

1. Cunoaşte-i profesorii şi ce anume îşi doresc de la elevi la clasă.

Participă la evenimente şcolare, cum ar fi şedinţele cu părinţii, pentru a-i întâlni şi a-i cunoaşte mai bine pe profesorii copilului tău. Interesează-te de politicile şi cerinţele fiecăruia, precum şi de modul în care te-ai putea implica în pregătirea temelor copilului tău.

2. Asigură celui mic o zonă propice învăţării.

Locul în cauză ar trebui să fie bine aerisit şi luminat, iar pe masă să se găsească tot timpul caiete, ciorne, manuale, foarfece, hârtie şi alte consumabile de care cel mic are nevoie.

3.  Stabileşte un program regulat de studiu.

Unii copii funcţionează cel mai bine după-amiaza, după gustare şi o pauză de joacă. Alţii preferă să aştepte până mai târziu. Evident, depinde şi de programul de la şcoală, în funcţie de ora la care începe şi se termină școala, precum și de volumul temelor pentru a doua zi.

Poți fi de ajutor la teme dacă îl înveți cum să învețe

4. Ajută-ţi copilul să îşi facă un plan.

Când are foarte multe teme sau trebuie să se pregătească pentru o lucrare de control mai dificilă, încurajează-ţi copilul să îşi împartă tot ce are de studiat în mai multe pe capitole şi perioade de învăţat. Învaţă-l să se apuce de lucru din timp, pentru ca materia să se sedimenteze şi pentru a nu intra în criză de timp. Dacă este nevoie, stabiliţi împreună un program de studiu şi fii alături de el până termină tot. Nu uita să prevezi câte o pauză de 5-10 minute la fiecare oră de studiu.

5. Păstrează motivele de distragere a atenţiei la minim.

Acest lucru înseamnă cât mai puţin TV, muzică sau apeluri telefonice. Ocazional, însă, telefonul unui coleg poate fi de ajutor în efectuarea temelor.

6. Asigură-te că cel mic îşi face singur temele.

Copiii nu vor învăţa niciodată ce înseamnă responsabilitatea la şcoală dacă nu fac greşeli din care să tragă singuri concluzii. Îi poţi oferi copilului diferite sugestii şi sfaturi, însă nu te implica mai mult în efectuarea temelor și nu accepta să faci ceva în locul lui.

7. Fii un bun supraveghetor şi un factor motivant pentru copil.

Întreabă-l despre teme, teste, concursuri, olimpiade şi alte lucruri care se întâmplă la şcoală. Încurajează-l şi verifică-i în mod constant temele şi încearcă pe cât posibil să fii la dispoziţia lui în cazul în care are întrebări sau nelămuriri.

8. Fii un exemplu bun.

Te vede copilul citind? Cu cât îşi văd părinţii angrenaţi în astfel de activităţi cu atât este mai probabil ca cei mici să le urmeze exemplul.

9. Laudă-i munca şi eforturile copilului.

Dacă ia o notă mare la o lucrare sau câştigă o diplomă la o olimpiadă, i-ai putea înrăma rezultatul sau măcar l-ai piutea lipi pe frigider pentru a-i demonstra că rezultatele sale sunt motiv de bucurie pentru întreaga familie. Spune-le şi celorlalte rude despre realizările sale şcolare. Lauda în limita bunului simţ îi ajută pe copii să fie încrezători în forţele proprii.

10. Dacă cel mic întâmpină probleme la şcoală, apelează la un ajutor.

Discută cu profesorul copilului tău. Unii copii au probleme cu vederea la tablă şi ar putea avea nevoie de ochelari, iar alţii ar putea avea nevoie de o evaluare suplimentară care să stabilească dacă au o problemă de învăţare sau tulburări de atenţie.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()