Clasele încărcate îi împiedică pe elevi să se concentreze

Theodora Fintescu, redactor
Clasele încărcate cu hărți, portrete, planșe educative și lucrări ale copiilor sunt nepotrivite pentru elevii mici. Un mediu prea încărcat din punct de vedere vizual îi face să-și piardă concentrarea și le distrage atenția de la lecții, conform unui studiu publicat în revista Asociației Științelor Psihologice și citat de psychologicalscience.org.

Psihologii Anna Fisher, Karrie E. Godwin și Howard Seltman de la Carnegie Mellon Universityau au analizat dacă amenajarea sălilor de clasă are vreun efect în privința modului în care cei mici se concentrează în procesul de învățare. Au descoperit că micuții care învață în săli intens decorate sunt distrași, alocă mai mult timp activităților ce nu au legătură cu învățarea și asimilează mai puțin în comparație cu cei ce învață în săli din care au fost eliminate decorațiunile.

”Copiii mici petrec mult timp în același loc și am observat că elementele vizuale pe care le regăsim într-o clasă îi influențează foarte mult”, a spus Anna Fisher, coordonatoare a studiului.

Nu e nevoie de pereți goi, ci de pereți decorați cu măsură

Ar trebui oare învățătorii să îndepărteze elementele vizuale de pe pereți urmând concluziile acestui studiu? ”Noi nu sugerăm în niciun fel că aceasta ar fi soluția pentru toate problemele educaționale care apar într-o clasă. Însă e nevoie de cercetări suplimentare pentru a ști concret care este efectul elementelor vizuale asupra învățării”, a mai spus Fisher. ”Prin urmare, în loc să elibereze total pereții, învățătorii ar trebui să se gândească dacă nu cumva o parte dintre lucrurile agățate în clasă îi fac pe elevi să nu se poată concentra la lecții”.

La acest studiu au participat 24 de copii de grădiniță care au fost plasați în laboratoare, pentru șase lecții introductive pe teme cu care nu erau familiarizați. Trei dintre lecții au fost ținute în săli intens decorate și celelalte trei în încăperi cu pereții goi. Concluzia a fost că micuții din sălile fără decorațiuni au asimilat mai mult decât colegii lor din celelalte clase.

Psihologii speră că astfel de inițiative îi vor ajuta pe educatori și învățători să amenajeze sălile de clasă în așa fel încât să fie atrăgătoare, dar să nu îi facă pe copii să piardă timp prețios analizând imaginile de pe pereți.

Îți recomandăm să te uiți și la acest video

Te-ar mai putea interesa

Te-ar mai putea interesa