Copiii au nevoie în şcoli de Ora de creaţie! (P)

Ora-de-creatie-totul-despre-mame

Praktiker a lansat Ora de creaţie, o campanie educaţională ce stimulează creativitatea elevilor din ciclul primar

Ora de creaţie poate fi acel ingredient necesar pentru a le stimula copiilor din clasele mici apetitul pentru descoperire, invenţii şi cunoaştere!

Când am desfăcut prima dată o micuţă piesă de mobilier care, pentru a fi funcţională, trebuia atent asamblată de posesor, conform unor indicaţii detaliate din manualul ataşat, copiii s-au aşezat imediat în jurul meu, mai curioşi ca niciodată. Şi-au băgat adânc nasul în pliantul cu instrucţiuni, mi-au înmânat ustensilele necesare ducerii la bun sfârşit a operaţiunii de montaj, s-au întrecut în a înşuruba piuliţele şi s-au declarat extraordinar de încântaţi de rezultatul final. Nu le venea sa creadă că și ei erau autorii produsului finit! Şi eu am rămas surprinsă de succesul avut cu şedinţa de DIY (Do-it-yourself) şi mi-am dat seama că astfel de momente, repetate, şi nu numai cu astfel de obiecte, ci şi cu alte piese mărunte de bricolaj, ar putea fi extraordinar de importante pentru copii. Noroc că am aflat că există ora de creaţie!

Ora de creaţie de la Praktiker, o iniţiativă excelentă

Prakitker a conştientizat chiar mai bine decât mine importanţa acestor momente de implicare a copiilor în mici activităţi de construcţie şi montaj şi a venit cu o iniţiativă excelentă. Aceasta se intitulează Ora de creaţie, face parte din Campania educaţională Praktiker, şi, prin intermediul său, copiii din şcolile primare pot participa la o oră de DIY. Pentru ca noul Curriculum la clasele I-IV prevede asigurarea unui spaţiu destinat activităţilor inter şi transdisciplinare, alături de cele monodisciplinare, iniţiativa Praktiker România are ca finalitate formarea unor competenţe ce ţin nu numai de cunoaştere, ci şi de comunicare, creaţie, interacţiune socială.

În acest fel, Praktiker se implică în educaţia creativă a copiilor la o vârstă la care aceasta are un impact important asupra dezvoltării lor. Praktiker, care este un lider al pieţei de DIY, şi-a propus prin această campanie educaţională să stimuleze creativitatea elevilor din clasele primare şi să aducă în atenţia publică importanţa dezvoltării inteligenţei aplicate în rândul elevilor. Scopul programului este de a veni în completarea programei şcolare şi de a-i ajuta pe elevi să-și folosească întregul potenţial creator. Elevii vor realiza proiecte de soft DIY în cadrul unor atelierele practice, ateliere care vor cultiva cooperarea, libertatea de acţiune şi exprimare, dar şi perseverenţa, răbdarea, disciplina muncii, satisfacţia descoperirii.

București a dat startul campaniei Ora de creație Praktiker

Prima oră de acest fel din cadrul campaniei a fost, deja, un succes. Ea s-a derulat pe 20 aprilie, a avut loc în Bucureşti, fiind susţinută de elevii clasei a II-a A de la Şcoala 80, din Sectorul 3. Pe parcursul acestui an, Caravana Praktiker va mai ajunge în şcoli primare din Constanţa, Târgovişte şi Ploieşti, furnizând profesorilor şi elevilor materialele necesare susţinerii de ateliere practice. Fiecare şcoală participantă, inclusă în program va beneficia de suportul Praktiker în susţinerea atelierelor creative pentru elevii claselor primare, precum și de ajutor în asigurarea materialelor didactice necesare acestor ore de creaţie.

„Educaţia creativă trebuie să fie o componentă a şcolii contemporane şi să pregătească elevii pentru provocările societăţii moderne. Campania noastră vizează şcolile primare, pentru că acestea au un rol covârșitor în depistarea şi stimularea creativităţii în procesul învăţării. Ne dorim susţinerea sistemului educaţional prin oferirea materialelor necesare înlesnirii învăţării creative. Ora de creaţie va oferi posibilitatea dezvoltării la maxim a capacităţilor şi aptitudinilor creative ale elevilor. Vor învăţa că, pentru a realiza ceva, trebuie efort, o voință formată, lucru în echipă, entuziasm. Vor conştientiza că tot timpul există în jurul lor câte ceva ce poate deveni interesant şi care le poate fi util ulterior. Cercetările în domeniul creativităţii au arătat că există interacţiune între creativitate, inteligenţă şi randament şcolar. Învăţând creativ, devenim creativi”, a declarat Mirela Ochiana, Marketing Manager Praktiker România.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()