Examenul de la finalul clasei a VIII-a ar putea dispărea

ecaterina andronescu
Ecaterina Andronescu a lansat din nou posibilitatea unei schimbări majore în sistemul de învățământ: eliminarea examenului de Evaluare Națională la finalul clasei a VIII-a, spunând că nu știe în ce măsură se mai justifică atâta timp cât, de anul viitor, învățământul va deveni obligatoriu pe perioada a 12 clase, nu 10 cum sunt acum.
Ministrul a declarat că, în acest moment, această evaluare este una intermediară și a lansat o dezbatere la care invită directorii de școli să-și exprime punctul de vedere privind utilitatea acestui examen. ”Acum, evaluarea de la clasa a VIII-a este doar o evaluare pentru încheierea gimnaziului și repartizarea elevilor în școli profesionale, clasice sau duale, și respectiv în licee. Clasa a VIII-a nu mai reprezintă sfârșitul învățământului obligatoriu, cum era în legea 84, de exemplu. Dacă învățământul devine obligatoriu pe 12 clase se justifică evaluări intermediare?”, a spus Ecaterina Andronescu.

Din 2030 devine obligatorie și grupa mică de grădiniță

Conform legii, din 2020 devin obligatorii grupa mare de grădiniță și clasele a XI-a și a XII-a, din 2023 va fi obligatorie și grupa mijlocie, iar din 2030 și cea mică.

La Ministerul Educației se lucrează între timp la o nouă lege care, după cum spune ministrul, va corecta erorile legii actuale și va stabili o nouă viziune pentru sistemul educațional din România.

„Suntem acum aproape gata cu capitolul care încearcă să dea viziune și să stabilească obiective pentru sistemul de învățământ. Pentru că o lege nouă în care doar corectăm ce nu a mers în legea veche, mi se pare foarte puțin și nu s-ar justifica în maniera aceasta. Pe de o parte să corectăm, pentru că a devenit așa de stufoasă prin modificările care s-au produs, în care cu greutate te descurci în prevederile ei. Dar un capitol care să dea viziune sistemului, să putem răspunde la întrebarea ce fel de personalitate vrem noi să educăm în școlile din România? O personalitate care să acumuleze informație, să nu știe ce să facă cu informațiile acumulate sau o personalitate creativă, o personalitate care să știe ce să facă cu ce a învățat, să înțeleagă lumea, să se adapteze și, de ce nu, să scoată și din mintea lui…ceea ce este confortabil și cu viața lui, și cu viața societății în care trăiește”- este declarația ministrului.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()