Inspectoratul Școlar București îndeamnă părinții să nu dea bani pentru modernizarea claselor

bani pentru modernizarea claselor
Părinții sunt sfătuiți să lase investițiile în seama primăriilor.

Igienizarea, dotarea cu aparatură și modernizarea claselor din banii părinților sunt practici bine cunoscute la început de an în aproape toate școlile din țară. Deși astfel de acțiuni și investiții ar trebui făcute de primării, în mod neoficial părinții sunt cei care și le asumă. Inspectoratul Școlar București a trimis o recomandare oficială în aceste sens, sfătuind părinții să lase în seama autorităților igienizarea și dotarea claselor. 

„Referitor la situația pregătirii unităților de învățământ sub aspectul igienizării și reabilitării pentru începutul anului școlar 2019-2020, Inspectoratul Școlar București, reprezentat de Inspectorul Școlar General, Ioana Mihaela Neacșu și președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți-București, Eugen Ilea, recomandă asociațiilor de părinți și comitetelor de părinți ale claselor, să nu se implice în activități complexe de igienizare și de reabilitare a spațiilor școlare, aceste acțiuni aflându-se în responsabilitatea exclusivă a autorităților administrațiilor publice locale”, se arată în document.

Părinții, sfătuiți să se ocupe mai degrabă de educație

De asemenea, reprezentanții inspectoratului îi sfătuiesc pe părinți să se implice, mai degrabă, în procesul educațional al copiilor, și nu în achiziții care nu stau în responsabilitatea lor. „Apreciem că activitățile pe care le au asociațiile de părinți în școli trebuie să se manifeste în principal în zona procesului educațional și să nu greveze asupra bugetului familiilor elevilor, prin inițiative individuale sau colective, care nu aparțin ca responsabilitate acestora”.

inspectoratul scolar Bucuresti
Comunicatul Inspectoratului Școlar București

Ecaterina Andronescu: O imagine negativă pentru școală

Fostul ministru al Educației Ecaterina Andronescu spunea cu câteva luni în urmă că fondul clasei și fondul școlii sunt ilegale și aduc un deserviciu școlilor.

„Legală nu este această practică. Dacă părinţi strâng bani, după opinia mea, aduc mult mai multă imagine negativă şcolii şi chiar unii părinţi se antagonizează în raport cu şcoala cu aceste fonduri, pentru că nimănui nu îi convine să scoată din buzunar. Chiar dacă părintele consideră că în felul acesta sprijină copilul, nu se bucură când scoate bani din buzunar şi îi pune într-un fond al clasei. Mai bine să învăţăm să facem proiecte, să găsim resurse din bani europeni sau alte resurse şi să încercăm să aducem în şcoli ceea ce şcoala impune ca o necesitate. Este un ordin de ministru de mulţi ani de zile”, a spus ea într-o emisiune de la Digi 24.

În ciuda recomandărilor oficiale, practica din ultimii ani arată că există multe școli în țară în care, fără intervenția și banii părinților, condițiile de studiu, la începutul anului școlar, sunt mizere. Iar instituțiile de învățământ în care există tehnologie modernă de învățare, procurată cu bani din fondurile primăriilor, și nu de la părinți, sunt excepții.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()