Părinții din Spania fac ”greva temelor”

greva-temelor

De cele mai multe ori, copiii sunt cei care se revoltă împotriva volumului mare de teme pe care le primesc de făcut de pe zi pe alta. În România, sugestia ”da-ți-le doamnă mai mult de lucru” se aude la toate ședințe cu părinții. În Spania, însă, părinții au fost cei care au hotărât să pornească  greva  temelor, anunță cotidianul The Guardian.

12.000 de părinți și profesori din Spania s-au strâns sub umbrela unei asociații, CEAPA (Alianța Asociațiilor de Părinți din Spania), și au hotărât să protesteze împotriva timpului prea mare petrecut de elevi cu rezolvarea temelor pentru acasă. Peste jumătate dintre părinții spanioli cred că nu numai copilul are de suferit din cauza temelor, ci întreaga familie.

4 lucruri pe care nu le știi despre educația finlandeză

Multe teme, rezultate slabe

Situația din Spania pare a nu fi una ușoară pentru elevi. Aici, fiecare dintre ei petrece în medie 6,5 ore pe săptămână cu temele. O statistică a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică arată că elevii chinezi acordă 13,8 ore temelor, englezii 4,9, în timp ce în Finlanda copiii se joacă mai mult petrecând doar 2,8 ore acasă în fața cărților și caietelor de școală. România se află pe locul 7 în acest clasament cu cele peste 7 ore pe săptămână pe care elevii le alocă temelor. Media este de 4,9 ore, studiul fiind realizat în 38 de țări.

Același raport arată că numărul mare de ore petrecut de elevi cu rezolvarea temelor nu se traduce neapărat prin rezultate bune la examene. Copiii spanioli au rezultate mediocre la testele PISA la probele de matematică, citire și științe.

Despre utilitatea sau inutilitatea temelor pentru acasă a vorbit și Alfie Kohn într-una dintre cele mai populare cărți de parenting, ”Mitul temei pentru acasă”.

Jose Luis Pazos, președintele Asociației CEAPA, a atras atenția că majoritatea temelor pune accent pe memorare și că sistemul de învățământ spaniol nu ține pasul cu metodele moderne de predare. În sprijinul grevei, părinții au citat din Constituție, care stipulează că familia are dreptul de a face ceea ce crede că este mai bine și, cred ”greviștii”, școala nu ar trebui să intervină. Câteva scrisori în care sunt descrise nemulțumirile au fost trimise autorităților, iar în fiecare zi copiii se prezintă la școală cu bilețele în care părinții le explică profesorilor de ce temele sunt nefăcute. Autoritățile centrale spun că ele nu au nicio putere, aruncând mingea în terenul celor locale. De această situație profită elevii care au mai mult timp de joacă.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()