Părinții, invitați de Ministerul Educației să spună ce materii ar elimina din programă

materii eliminate din programa de gimnaziu
Unele materii se vor preda transdisciplinar, reducându-se astfel timpul petrecut de elevi la școală.

Ministerul Educației îi invită pe părinți, pe elevi și profesori, să completeze un chestionar în care să își exprime punctul de vedere privind modalitatea de reducere a numărului de ore petrecute la școală de elevii de gimnaziu. 

Conform modificărilor aduse Legii Educației, se vor reduce orele petrecute de elevi la școală, astfel:

  • în medie 20 de ore pe săptămână în învățământul primar
  • în medie 25 de ore pe săptămână în învățământul gimnazial
  • în medie 30 de ore pe săptămână în învățământul liceal.

Materiile obligatorii din gimnaziu

În gimnaziu, materiile obligatorii sunt: Limba și literatura romană, Limba și literatura maternă, două  Limbi moderne, Elemente de limbă latină și de cultură romanică, Matematică, Fizică, Chimie, Biologie, Educație socială,  Istorie, Geografie, Religie, Educație plastică, Educație muzicală,  Educație fizică și sport, Educație tehnologică, Informatică și TIC, Consiliere și dezvoltare personală.

Părinții și profesorii sunt invitați să răspundă, într-un chestionar, la următoarele întrebări:

  • Care sunt materiile cărora li se alocă prea multe ore?
  • Care sunt materiile cărora și se alocă prea puține ore?
  • Care sunt materiile care nu ar trebui să fie obligatorii?
  • Câte opționale ar trebui să existe în gimnaziu?
  • Care sunt materiile care ar putea fi studiate asociat?
  • Ce materii ar mai trebui introduse la gimnaziu?

Unde se pot completa chestionarele

Părinții care doresc să participe la inițiativa Ministerului Educației de revizuire a planurilor – cadru pentru gimnaziu, pot completa chestionarul AICI, iar cel pentru profesori este disponibil AICI. În ceea ce îi privește pe elevi, Ministerul Educației a anunțat că vor fi consultați prin intermediul asociațiilor reprezentative.

Datele colectate în cadrul procesului de consultare vor sprijini grupurile de lucru în formularea unor propuneri care reflectă nevoile elevilor și care promovează competențele specifice profilului de formare al elevilor, atât la nivelul disciplinelor de trunchi comun (TC), cât și al curriculumului la decizia școlii (CDȘ).

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()