Din dorinţa de a face cât mai mult, cât mai bine și de a mulțumi, eventual, pe toată lumea, mulţi învăţători şi profesori îşi încep repede activitatea de predare, că să nu rămână cumva în urmă.
În această grabă, se întâmplă să le scape din vedere că, pentru a putea primi informaţie de la cineva, copiii au nevoie să se simtă CONECTAȚI cu acea persoană.
Asta înseamnă că investiţia în perioada de conectare, de creare a legăturii emoţionale dintre profesor şi elevi, construiește practic firul prin care va circula apoi educaţia… Fără acest fir, fără această conexiune, eforturile vor fi mari şi adesea zadarnice, iar unii copii ar putea rămâne mai degrabă cu traume din şcoală decât cu o învăţătură temeinică și benefică.
Adaptarea la creșă/ grădiniță. Sfaturi de la psiholog despre cum să faci adaptarea ușoară
Aşadar, ar fi un câştig imens pe termen lung ca primele zile să fie DEDICATE CONSTRUIRII RELAŢIEI – care, fireşte, va fi consolidată pe parcurs – relaţie în care fiecare copil să se simtă văzut, valorizat, important şi special. Jocurile, discuţiile libere şi alte activităţi plăcute, însoţite de dorinţa sinceră de a-l cunoaşte pe fiecare copil în parte, vor crea o magie la care te poţi întoarce uşor apoi după momentele provocatoare din timpul anului.
Dragi dascăli, vă doresc un an plin de clipe de conectare profundă şi hrănitoare, un an cu linişte sufletească şi împlinire, iar copiilor le doresc să se simtă liberi să fie copii!
Mai multe texte ale psihoterapeutului Vistiana Long găsiți AICI.
Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.