Subiectele de la Evaluarea Națională la clasa a II-a 2019, Limba română- scris

Evaluarea Națională la clasa a II-a 2019 a început în 7.05.2019, cu Limba română- scris, o probă de 30 de minute, menită să le arate învățătorilor și părinților care este nivelul la care se află cei mici în acest moment. În funcție de lacunele depistate la această testare, învățătorii vor face planuri individualizate de recuperare a materiei.

Subiectele de la Evaluarea Națională la clasa a II-a au fost întocmite după modelul testelor Pisa, la care România a avut tot timpul rezultate foarte slabe.

Rezultatele sunt comunicate părinților și nu se trec în catalog

Rezultatele evaluării nu se trec în catalog, scopul acestora este exclusiv de a vedea în ce măsură cei mici au reușit să asimileze informația predată în școală și a corecta din timp lacunele. Lucrările sunt corectate de doi învățători, unul fiind cel de la clasă, iar celălalt un coleg al acestuia din aceeași școală. Rezultatele sunt comunicate individual părinților, la fel și planul personalizat de recuperare pentru fiecare copil în parte.

Calendarul Evaluării Naționale la clasa a II-a 2019

Evaluarea Națională la clasa a II-a se va desfășura în continuare conform următorului calendar.

  • 7 mai 2019: Limba română – Scris
  • 7 mai 2019: Limba maternă – Scris
  • 8 mai 2019: Limba română – Citit
  • 8 mai 2019: Limba maternă – Citit
  • 9 mai 2019: Matematică
  • 10 mai 2019: Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit

Subiectele de la Evaluarea Națională la clasa a II-a sunt concepute respectând următoarele rigori:

  • nivel mediu de dificultate
  • formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu
  • format asemănător celui al evaluărilor internaționale

Subiectele de la Evaluarea Națională la clasa a II-a 2019, Limba română, scris

La Evaluarea Națională la clasa a II-a, proba de Limba română scris, elevii au avut de rezolvat una dintre dintre cele două variante de subiect:

Varianta 1 de subiect:

  • Părinții tăi ți-au făcut un cadou. Scrie, pe spațiul de mai jos, un bilet în care să le mulțumești părinților tăi pentru cadoul oferit. Verifică dacă: ai scris data, ai scris formula de început, ai semnat biletul.
  • Vacanța de primăvară s-a încheiat și ai revenit la școală. Scrie, pe pagina următoare, un text format din cinci propoziții în care să prezinți cum ți-ai petrecut vacanța, răspunzând la următoarele întrebări:

-Unde ți-ai petrecut vacanța de primăvară?
-Cu cine ți-ai petrecut-o?
-Ce activități ai desfășurat în timpul vacanței?
-Ce ți-a plăcut cel mai mult?
-Cum te-ai simțit în timpul vacanței? (Verifică dacă ai scris corect cuvintele, ai ordonat propozițiile într-un text, ai așezat corect textul în pagină, ai folosit semnele de punctuație potrivite, ai formulat propoziții clare și complete.)

Varianta II de subiect

  • Un coleg de clasă ți-a făcut un cadou. Scrie, pe spațiul de mai jos, un bilet în care să îi mulțumești colegului tău pentru cadoul oferit. Verifică dacă: ai scris data, ai scris formula de început, ai semnat biletul.
  • Amintește-ți de cea mai frumoasă vacanță. Scrie, pe pagina următoare, un text format din cinci propoziții în care să prezinți cum ți-ai petrecut vacanța, răspunzând la următoarele întrebări:
    -Unde ți-ai petrecut vacanța de primăvară?
    -Cu cine ți-ai petrecut-o?
    -Ce activități ai desfășurat în timpul vacanței?
    -Ce ți-a plăcut cel mai mult?
    -Cum te-ai simțit în timpul vacanței? (Verifică dacă ai scris corect cuvintele, ai ordonat propozițiile într-un text, ai așezat corect textul în pagină, ai folosit semnele de punctuație potrivite, ai formulat propoziții clare și complete.)
DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()