Metoda prin care ajuți copilul să aibă un IQ crescut

copil mama discutii

IQ crescut la copii. Când comunici cu copilul încă de când e mic, el învață mai mult decât să vorbească. Conform unui studiu publicat în „Journal of Pediatrics”, se pare că discuțiile la o vârstă fragedă sunt strâns legate de ușurința de a învăța limbi străine, dar și de un IQ mai mare. 

În acest context, medicul Edith Brancho-Sanchez are un sfat important: vorbește cu copilul tău. „Interacțiunea părintelui cu copilul încă din fragedă pruncie are efecte de o importanță critică, așa cum au demonstrat autorii studiului”, confirmă pe abcnews.com și pediatrii Alan Mendelsohn și Perri Klass, care nu au fost implicați în studiu.

Echipa de cercetători a început cu copii de 18 luni și de doi ani, înregistrând o data pe lună, timp de șase luni, atât cuvintele auzite de la adulți, cât și conversațiile părinte-copil. Copiii au fost testați de când au împlinit nouă ani până au ajuns la 14.

Joacă și citire cu voce tare

Conform rezultatelor studiului, cei cu care s-a vorbit mai mult au avut rezultate cu 14 până la 27% mai mari în ceea ce privește IQ-ul, înțelegerea verbală, receptivitatea și vocabularul.

„Programul urmărește dezvoltarea abilităților de vorbire la copilul mic. Aceasta trebuie făcută cu grijă, urmărindu-se îmbogățirea vocabularului și promovându-se interacțiunea emoțională pozitivă. Prin joacă și citire cu voce tare, părinții au posibilitatea nu numai de a-i îmbogăți vocabularul copilului, ci și a interacțiunii”, susțin medicii

Atât cantitatea, cât și calitatea vocabularului influențează ușurința cu care interacționează mai târziu, dar și dezvoltarea mentală a copilului, așadar, concluzia e clară: Vorbește cu copilul tău!

Copiii trebuie să audă cât mai multe cuvinte

Într-un alt studiu, pe termen scurt,  s-a observat că micuții care au conversat des cu părinții lor au dezvoltat legături mai puternice între regiunile creierului responsabile de înțelegere și vorbire și au obținut rezultate mai bune la testele care verifică abilitățile de vorbire.

Încă din 1990, în urma unui studiu, cercetătorii au demonstrat că, la vârsta la care merg la școală, copiii care provin dintr-un mediu socio-economic dezvoltat sunt expuși la aproximativ 30 de milioane de cuvinte în plus față de copiii care provin din familii sărace. Aceasta problemă a fost numită în mediul medical „lacună de vorbire” și, de atunci, multe  organizații pentru protecția copilului au organizat tot felul de activități în care copiii să audă cât mai multe cuvinte.

 

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație