Ce transmit copiii care “nu sunt serioși” și fac gălăgie la ore

Copiii nu sunt făcuți să fie serioși; nu e în firea lor… Natura lor e să fie jucăuși, vioi, exuberanți, liberi să se exprime!

Adulții, prin puterea lor de centrare (atunci când o au), le vor transmite, treptat, capacitatea de a-și gestiona emoțiile, nevoile și exprimarea. Văzând adulți calmi, copiii vor învăța să se calmeze; văzând adulți atenți la ei, vor învăța să fie atenți.

Problema e că noi punem carul înaintea boilor: vrem să fie copiii mai serioși, mai atenți, mai liniștiți etc decât suntem noi.

Adică vrem SĂ FIE COPIII ADULȚI în vreme ce prea puțini adulți sunt maturi emoțional.

Prin urmare, copiii care fac gălăgie la ore ar putea transmite:
– că ora nu e destul de interesantă pentru ei sau nu au fost suficient motivați;
– că nu s-a stabilit un contact bun între copil și profesor;
– că în general copilul nu a primit din partea adulților din viața lui o atenție sănătoasă și consistentă și nu știe pe pielea lui ce înseamnă atenția, deci nu poate oferi;
– că are o agitație interioară cu care nu știe ce să facă, pentru că la copii încă nu e dezvoltată capacitatea de autoliniştire (nici adulții, mulți nu o au încă, pentru că nici ei nu au primit-o de la alți adulți)
– că are nevoi neîmplinite pe care nici nu crede că mai are rost să le exprime și poate și el a cam uitat care sunt…

Cam asta ar putea transmite. Și multe altele.

Și, până nu ne aplecăm atenția să vedem ce ne transmite cu adevărat fiecare copil și ne străduim să-i modelăm doar comportamentul, riscăm să creăm carcase care să arate cum vrem noi, fie goale pe dinăuntru, fie pline de durere…

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Puteți citi mai multe articole scrise de psihoterapeutul Vistiana Long AICI.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație