Parenting pozitiv: sfaturi pentru a evita țipatul

tipatul la copii

Furia și țipatul sunt probleme care apar adesea atunci când părinții sunt privați de somn, stresați, epuizați sau frustrați din cauza altor lucruri mărunte care se adună în timpul unei zile.

Controlul furiei tale presupune multă muncă. Studiile arată că țipatul la copii poate fi la fel de dăunător precum disciplina fizică. Disciplina verbală severă crește riscul apariției depresiei și a comportamentului agresiv la copii, iar prejudiciul nu este făcut doar copiilor. Dăunează și relației pe care o au părinții cu stima de sine, iar, pentru că se ajunge la acțiuni pe care le regretă (țipat, cuvinte jignitoare sau chiar violență), părinții se simt vinovați și rușinați. Mai mult, copiii învață ceea ce trăiesc. Fără a învăța cum să gestioneze emoțiile pe care le cauzează țipatul la ei, copiii sunt supuși riscului și la nivel social.

Află ce îți declanșează nervii!

Undeva, de-a lungul vieții, ai dat peste unele declanșatoare emoționale. Pentru a identifica ce declanșează furia ta, gândește-te la momentul în care ai simțit o emoție negativă puternică față de copilul tău. Adu-ți aminte când s-a schimbat starea de spirit. Declanșatoarele sunt specifice, s-ar putea să nu fie atât de ușor de identificat la început.

De exemplu, copiii care se ceartă între ei nu reprezintă un declanșator. Este o circumstanță. Cheia este să îți dai seama ce se întâmplă în mintea ta, când cei mici se ceartă între ei. Este vorba de lipsa de respect în acest caz. Notează scenariile care apar cel mai des și caută declanșatorul prin observarea sentimentelor și gândurilor din acele momente. După aceea, poți face un plan de acțiune. De exemplu, îi poți separa pentru 5 minute pe copii, după care se lucrați împreună la o soluție, când sunt calmi.

Întârzie reacțiile!

Răspunsul furiei neurologice durează mai puțin de două secunde. Mai departe, e nevoie de un angajament pentru a rămâne supărată. Cu alte cuvinte, dacă nu adaugi gaz pe foc, supărarea se va stinge destul de repede. Problema este că e foarte ușor să adaugi combustibil la foc atunci când te simți neîndreptățită în vreun fel, iar gândurile tale nu ajută deloc. Dacă îți poți antrena mintea prin schimbarea gândurilor, întreaga familie va avea parte de beneficii.

Ce faci în timpul dintre acțiune și reacție este modul în care te poți calma. Iată câteva sfaturi:

1. Numără până la 10. Aceasta este o metodă populară pentru că, până ajungi la 10, răspunsul neurologic inițial a trecut și ar trebui să fii în măsură să raționalizezi mai ușor.

2. Recită un scurt poem sau o mantră. Încearcă una de genul “Aceasta nu este o situație de urgență” sau “Sunt o persoană pașnică.”

3. Folosește-ți degetul mare pentru a aplica presiune la cutele de la încheietura mâinii, pe partea cu degetul mic. Acest punct de presopunctură reduce tensiunea.

4. Închide ochii și imaginează-ți că pacea și calmul pun stăpânire pe tine.

5. Fă exerciții fizice, precum flotări sau genoflexiuni.

6. Verbalizează-ți sentimentele – “Încep să mă supăr. Cred că ar trebui să inspir și să expir de câteva ori.”

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()