4 sporturi care îi ajută pe copii la creșterea în înălţime

cresterea-in-inaltime-totul-despre-mame

Cine are copii ştie cât de preocupaţi sunt aceştia de creşterea în înălţime. Întrebări de genul “Am mai crescut? Sunt mai înalt? Poţi să mă mai măsori azi, te roooog?” sunt la ordinea zilei, iar părinţii se văd nevoiţi să-şi şi noteze modificările într-o agendă, ca să-i convingă pe cei mici că da, tot cresc. Dar dacă vi se pare că aceste modificări nu sunt tocmai vizibile, iar ritmul de creştere nu e chiar aşa cum v-aţi fi aşteptat, îndrumaţi-i pe cei mici spre practicarea unui sport care îi va ajuta pe copii să crească în înălţime. Iată care este rolul sportului în acest proces, dar şi 4 sporturi care contribuie la acest lucru!

Sportul, de ajutor în creşterea în înălţime

Deşi este adevărat că genele îşi spun mult cuvântul în determinarea înălţimii unui individ, asta nu înseamnă că nu putem să nu le dăm şi noi o mână de ajutor în acest sens. Sportul este cel care chiar ajută în creşterea în înălţime, pentru că, în momentul efectuării activităţii fizice respective, contractarea şi dilatarea prin care trec corpul uman creează o tensiune la nivelul muşchilor, tensiune care, la rândul său, stimulează eliberarea hormonului de creştere, care ajută la creşterea în înălţime.

Tot cu ajutorul sportului este stimulat platoul de creştere, acea porţiune de cartilaj care se află între ţesuturile osoase din capul femural şi care le permite oaselor să se dezvolte. După ce platoul se mineralizează şi se osifică, oasele încetează să mai crească. Dar când cel mic practică un sport, întinderile şi mişcările duc hormonul de creştere şi un aflux de sânge în platoul de creştere, ajutând la dobândirea unei siluete mai înalte. De aceea, se recomandă practicarea unuia dintre sporturile de mai jos, pentru obținerea celor mai bune rezultate.

Sporturile utile în creșterea în înălțime

Baschet

Săritul şi alergatul sunt componentele de bază ale acestui sport, ceea ce înseamnă că cel care va practica baschetul are şanse mult mai mari să crească în înălţime. Impulsul pe care aceste mişcări îl dau platoului de creştere este sinonim cu o cantitate mai mare de sânge în acea zonă, aşadar cu centimetri în plus. În plus, săriturile constante, care echivalează cu întinderi frecvente, şi aterizatul, ce înseamnă contractarea muşchilor, au şi ele rol pozitiv în creşterea în înălţime.

Ciclism

Poate că nu te-ai fi aşteptat ca mersul cu bicicletă să fie unul dintre acele sporturi care fac minuni în ceea ce priveşte creşterea în înălţime. Dar, pe cât e de iubit, pe atât e de util în acest domeniu. Efortul pe care îl depun picioarele face ca zona genunchilor şi a coapselor, în mod special muşchii situaţi acolo, să beneficieze de un aflux sanguin care stimulează creşterea.

Fotbal

Chiar dacă majoritatea celor care practică fotbal sunt băieţi, vă încurajăm să le îndrumaţi şi pe fete să alerge după balonul rotund, să şuteze şi să apere poarta de atacul adversarilor. Potrivit Grow Taller, de mare ajutor în procesul de creştere în înălţime este alergatul, care pune presiune pe muşchii picioarelor, dar şi săritul şi driblatul, ce fac ca întreg organismul să se contracte şi dilate succesiv, dar şi să le aducă platourilor de creștere sânge bogat în oxigen şi hormoni de creştere.

Înotul ajută și el la creșterea în înălțime

Înotul este relaxant şi răcoritor, dar și benefic pentru procesul de creştere al copiilor. Nu e de mirare că înotătorii care practică de ceva vreme acest sport sunt mai înalţi decât cei care fac alte sporturi. Prin înot se şi întăreşte coloana vertebrală, iar postura corpului este net îmbunătăţită. De asemenea, toţi muşchii corpului sunt în mişcare în înot, iar mâinile, care fac eforturi considerabile pentru a ajuta corpul să se deplaseze şi să se menţină la suprafaţă apei, aduc surplus de sânge în corp, stimulând creşterea.

Dacă ți s-a părut util acest articol despre creșterea în înălțime, dă LIKE paginii noastre de Facebook. Acolo găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante!

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()