Cum să stabilești corect mărimea porțiilor de mâncare

mărimea porțiilor de mâncare

Atunci când avem în față o porție mare de mâncare avem tendința să mâncăm tot ce se află pe farfurie în loc sa consumam cât ne trebuie, ceea ce duce la o imagine distorsionată a porțiilor pe care trebuie să le consumăm și la luarea în greutate.

  • Marimea porțiilor de mâncare este considerată vinovată in Anglia pentru nivelul crescut de obezitate, scrie babycenter.com.
  • Studiile au arătat că, atunci când le sunt puse porții mari în față, atât adulții cât și copiii au tendința de a mânca mai mult decât dacă ar primi porții mai mici.

Mihaela Bilic, despre alimentația copiilor: ”Mâncarea nu trebuie să fie bazată pe legume”

Exemple de porții care au grescut de-a lungul ultimilor 20 de ani:

  • o cafea normală cu puțin lapte a devenit un cappuccino încărcat cu calorii.
  • pungile de chipsuri au crescut de la 25 g la 40 g
  • băuturile nonalcoolice la sticle de 500 ml au devenit la fel de populare precum cutiile de 330 ml
  • Ciocolatele king-size sunt de două ori mai mari decât cele normale
  • Burgerii dubli au devenit obișnuiți în meniul tuturor lanțurilor de restaurante fast-food, încurajându-ne să consumăm mai multe calorii, grăsimi și glucide, de regulă pentru doar câțiva lei în plus.

Modalități de a controla mărimea porțiilor de mâncare:

  • pregătește niște gustări sănătoase pe care să le oferi în timp ce pregătești masa, iar în acest fel nimeni nu va mai fi înfometat la începutul mesei
  • cumpără cutii de ciocolată sau mini porții de gustări sărate deoarece acestea sunt mai mici decât ar fi produsul vândut la bucată. Limitează consumul acestora la o porție pe zi
  • verifică ambalajul pentru a vedea cantitatea sugerată a unei porții. Ai putea să fii surprinsă când vei vedea că acea lasagna pe care o cumpărai pentru un adult conține de fapt două porții.
  • gătește un fel de legume în plus pe lângă legumele pe care le folosești în mod curent alături de o porție mai mică de carne sau pește
  • servind o salată înainte sau în timpul mesei scade riscul de a mânca peste măsură
  • folosește farfurii mai mici, cele mari încurajează servirea unor porții mai mari deoarece ai impresia că este puțină mâncare în farfurie

4 salate de toamnă pline de vitamine

  • spune nu porțiilor mari în restaurantele fast-food, sau împarte o porție mare cu alte persoane
  • nu păstra surplusul de mâncare pe masă, mai bine folosește-l pentru masa de mâine
  • nu insista ca micuțul tău să termine tot ce are în farfurie, copiilor le este mai bine să mănânce cât trebuie, așa că, dacă micuțul tău nu consumă tot ce este în farfurie, poți începe să îi servești porții mai mici
  • evită să mănânci în fața televizorului sau în timp ce ai și alte activități. Mâncând fără ca altceva să îți distragă atenția înseamnă ca poți acorda mai multă atenție la cantitatea de alimente consumate

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()