Copiii care merg la şcoală au mare nevoie de somn!

nevoie-de-somn-totul-despre-mame

N-am fost prea multă vreme la grădi. Nu mă puteam trezi deloc uşor dimineața, iar în zilele în care reuşeam, totuşi, să mă dau jos din pat, rămâneam adormită la mama în braţe şi nu ştiu cum putea, sărăcuţa, să mă ducă la baie, să mă îmbrace şi să mă care până la intrarea pe uşa grădiniţei în timp ce eu eram încă în dulcea lume a viselor.

Ţin minte chiar şi cum mă aşeza pe bufetul din bucătărie, eu eram semiadormită, iar ea îm trăgea încetişor şosetele, îmi punea uniforma, mă pieptăna şi îmi lega strâns şireturile la pantofiori.

În ciclul primar de la şcoală a fost ceva mai bine, dar tot ţin minte cât de neplăcut şi de dificil era să-mi ridic capul de pe pernă la 6 şi un sfert, ca să ajung la timp la prima oră, ce începea la 7.30. Uneori, adormeam cu capul pe bancă, spre amuzamentul colegilor de clasă, ba chiar şi al doamnei învăţătoare. Aşa că nu e de mirare că am sărit în sus de bucurie când am intrat în clasa a cincea şi orele începeau după-amiaza. Puteam, în sfârşit, să dorm un pic mai mult!

Aşa mamă, aşa fiice

Povestea s-a cam repetat cu fetele mele care nu se dau nici ele în vânt după trezitul devreme. Şi uneori dorm atât de lin şi de frumos, încât mi-e aşa de milă să le scol din somn, pe cuvânt. Hai să le mai las cinci minute, îmi spun, hai zece, şi nu fac bine deloc, pentru că întârziem la şcoală şi ne dăm tuturor programul peste cap. De aceea, am fost realmente surprinsă când am auzit că trezitul devreme nu e o problemă doar în familia noastră, şi că, de fapt, este un aspect care îi preocupă şi pe specialiști.

Academia Americană de Pediatrie a observat că regula trezitului cu noaptea-n cap îi poate împiedica pe elevi să beneficieze de somnul necesar desfăşurării cu brio a activităţilor şcolare, fiind, totodată, un impediment pentru dezvoltarea lor fizică adecvată.

Somnul la copiii de vârstă şcolară, extrem de important

Potrivit acestor cercetători, şcolile care încep programul la 8.30 sau chiar mai târziu le oferă copiilor posibilitatea de a dormi atât cât trebuie, respectiv nu mai puțin de 9-11 ore, în funcție de vârstă. Somnul insuficient, atât de întâlnit la copiii de vârstă mare şi chiar de liceu, vine la pachet cu o mulţime de neplăceri: performanţe academice scăzute, risc de obezitate, diabet, depresie sau boli cardiovasculare. Un copil care se odihneşte pe timpul nopţii într-o manieră corespunzătoare nu va risca să se confrunte cu toate aceste probleme şi îşi va putea păstra pe timp îndelungat nu numai sănătatea, ci şi capacitatea de concentrare şi de studiu.

Toată familia ar trebui să doarmă suficient

Dacă aveţi impresia că numai copiii ar trebui să doarmă numărul de ore recomandat de specialişti, aflaţi că aceştia nu se abat de la regulă nici în cazul părinţilor. Şi ei ar trebui să doarmă suficient, respectiv nu mai puțin de 6-7 ore.

Pe de altă parte, în situaţiile particulare în care somnul de noapte al elevului este insuficient, părintele trebuie să se asigure că cel mic beneficiază per total de numărul necesar de ore de somn, aşa încât îi poate crea acestuia condiţiile prielnice de a adormi şi în timpul zilei, după orele de curs. Acest obicei este, de altfel, foarte actual în ţările mediteraneene, în care siesta de la pranz este cu sfinţenie respectată de întreaga familie.

Citește și ”Copilul conștient”, cartea care te învață tehnici care să-i permită copilului să acorde o atenție mai mare gândurilor, sentimentelor și emoțiilor sale. El se va putea concentra mai bine la școală, va fi mai empatic și mai atent la tot ceea ce i se întâmplă. Va trăi conștient! Detalii AICI.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație