Învățarea la distanță: de la lecții trimise pe whatsapp la orar fix și prezență obligatorie online

Theodora Fintescu, redactor
scris pe
învățarea la distanță
Cu laptopul/ tableta în față, copiii experimentează acum educația la distanță.

Pandemia de coronavirus a mutat lecțiile din spațiul școlii în cel al propriei case, ceea ce face ca fiecare instituție de învățământ și fiecare cadru didactic să organizeze, după pricepere și inspirație, lecții la distanță. Am stat de vorbă cu câteva mame, pentru a vedea cum fac lecții copiii lor acasă, ce fel de suporturi folosesc, cum țin legătura cu profesorii și cum primesc sarcini de lucru. 

Școala 279, sectorul 6, București, gimnaziu

”Elevii de la clasele gimnaziale păstrează legătura cu diriginții de la clasă. Aceștia trimit părinților temele primite de la profesorii de la clasă prin grupul de Whatsapp al clasei. Cele mai multe vin de la dascălii de matematică sau română, însă o dată pe săptămână primesc și de la celelalte materii. Se folosesc atât platformele online, cât și cărțile clasice. Asq.ro și Edmundo sunt cele mai utilizate, dar pe măsură ce mai găsesc și altele interesante le dau copiilor. La limba română primesc și recomandări de cărți pentru citit”.

Școala gimnazială Emil Racoviță, Cluj, clasa pregătitoare

”Învățătoarea a trimis două emailuri, unul cu indicarea paginilor din caietele speciale pe care să le rezolve în perioada de 2 săptămâni, cât era vorba că se închid școlile, și cu vreo 6 documente atașate cu materiale de parcurs, unele dintre ele facultative. Înca un email cu un link către o platformă de învățare pe care să le facem copiilor cont care se asociază automat cu contul învățătoarei și al clasei. Pe platforma respectivă (learningapps.org), învățătoarea alege zilnic sau la câteva zile anumite teme și exerciții pe care le adaugă în folderele clasei, iar copiii le vor rezolva/parcurge. Pentru platforma online ne-a menționat că nu este obligatoriu să ne înscriem și să parcurgem respectivele materiale, având în vedere că asta presupune utilizarea calculatorului, deci implicit timp petrecut în fața ecranelor. Ne-a recomandat listarea fiselor atasate la email si rezolvarea acestora”.

Școala Pia Brătianu, București, învățământ primar

”Se folosește google classroom, unde este învățătoarea, profesoara de religie, cea de engleză și cea de sport. Li se postează sarcini sau fișe de făcut, iar elevii fie se filmează, fie scriu în direct ce fac și răspund la întrebări. Ne-au anunțat că vor avea și cont pe Zoom pentru lecții live. Programul de lucru este fix, de la 8 la 12, perioadă în care trebuie să lucreze și să se verifice live ce fac”.

Școala Europeană din Luxemburg, clasa a IV-a și clasa I

”La clasa a IV-a, învățătoarea a creat două spații virtuale în aplicația Padlet. Unul unde pune materialele care trebuie lucrate (fișe, exerciții din manuale, instrucțiuni, exerciții online, filmulețe cu explicații pentru subiecte noi, nefăcute încă în clasă). Al doilea e pentru convorbiri – cu învățătoarea și copiii între ei. Acolo se pot pune și poze/filmulețe cu ce au făcut (de exemplu, desenele, compunerile, recitatul poeziilor etc. ). Copiii sunt foarte încântați că chatuiesc între ei.
La clasa I, am primit pe mail un program pentru toată săptămâna. Fișe, linkuri pentru exerciții online, exerciții din manual, caiet de lucru, poezii, teme pentru activități artistice etc. În aplicația ClassDojo putem să postăm lucrările copiilor (la artă, de exemplu, filmulețe etc. ). Învățătoarea trimite acolo poze, mesaje, mesaje video (ieri le-a arătat cățelul ei și ouă de broască pe care le-a descoperit când era cu cățelul la plimbare; a rămas că urmărim evoluția).
Din partea școlii am primit de vineri informația că se va continua normal cu materia. Copiii vor lucra 2,5-3 ore cei mici și cam 4 ore cei mari (clasele 3-5). Suntem sfătuiți să menținem pe cât posibil un program apropiat de cel al școlii, să facem pauze, să iasă în curte”.

Școala gimnazială Mihai Eminescu din Zalău, clasa pregătitoare

”Copilul a primit în ultima zi de școală câteva fișe și avea notat în caietele tip ce are de făcut. De atunci, doamna învățătoare ne trimite zilnic materiale, joculețe, teste online, recomandări de activități potrivite pentru vârsta lor. Au și o carticică de citit și postăm periodic filmulețe cu citit. E super implicată doamna învățătoare, studiază metode care ar fi eficiente pentru clasa noastră și vârsta lor, ne consultă în legatură cu modalitatea în care am prefera să se desfășoare recuperarea. Ne-a propus cursuri în timp real și platforme online, dar foarte mulți copii stau peste zi cu bunicii și părinții optează mai degrabă pentru platforme online”.

Școala Step by Step, București, clasa pregătitoare

„Copiii primesc sarcini zilnic prin intermediul unei aplicații, părinții fotografiază și filmează rezolvările, le încarcă în aplicație, iar învățătoarele corectează, oferă feed back, sfaturi și răspund la întrebări. Temele zilnice sunt atât teoretice, cât și practice. Pe lângă fișe de lucru ce conțin calcule și exerciții de scriere, copiii primesc și provocări (să găsească în casă obiecte care conțin anumite litere, să se cronometreze făcând anumite activități etc)”.

Dacă ți s-a părut interesant acest articol despre învățarea la distanță, îți recomandăm să citești și:

Îți recomandăm să te uiți și la acest video

Te-ar mai putea interesa

Te-ar mai putea interesa