Nutriționist Fotis Vlachos: Cu ce hrănim copiii în timpul pandemiei

cu ce hrănim copiii în timpul pandemiei
Nu evitați să le dați copiilor carne roșie, aceasta conține fier, care este esențial pentru dezvoltarea celor mici.

În zilele acestea fără precedent, copiii, la fel ca majoritatea adulților, stau acasă, iar acest lucru le poate afecta atât condiția fizică, cât și sănătatea mentală. În această situație, ca părinți, ne întrebăm cum reglăm alimentația copiilor, astfel încât să le putem ajuta sistemul imunitar și să îi menținem la o greutate corectă.

Când stabiliți meniul zilnic al familiei, recomand ghidarea după următoarele  sfaturi:

  • Începeți ziua cu un mic dejun corespunzător. Combinați alimente precum cereale integrale pentru bebeluși, fructe, un tort de casă cu conținut scăzut de grăsimi, pâine integrală cu gem sau miere și lapte natural cu conținut scăzut de grăsimi sau, ideal, un lapte special conceput pentru copii, îmbogățit cu vitaminele corespunzătoare. Încercați să le oferiți copiilor opțiuni diferite în fiecare zi, astfel încât să nu se plictisească și să nu se sature de aceleași aromele.
  • Pentru gustare, tăiați o mulțime de bețe de legume, care pot fi mâncate ca atare sau cu un sos făcut cu iaurt, combinat cu puțin ketchup și muștar.

Păstrați rutina meselor

  • Atunci când faceți cumpărături, evitați să umpleți coșul cu gustări care să conțină calorii goale. Sunt de preferat mai degrabă gustări puține și hrănitoare, cum ar fi boabele de cereale integrale cu mai puțin de 100 de calorii sau fructele uscate.
  • Păstrați mesele obișnuite la aceleși ore, astfel încât copiii să poată beneficia de o rutină nutrițională și să știe când este timpul să mănânce.
  • Păstrați un calendar dietetic pe care îl puteți completa cu copiii. Acolo, ei pot scrie exact ce mănâncă și ce beau. Astfel, dieta devine mai conștientă și copiii o văd ca pe un joc plăcut. Puteți face același lucru sub formă de colaje pe un carton mare, pe care copilul poate lipi zilnic imagini reprezentând alimentele pe care să le mănâncă. În același timp, le puteți vorbi despre valoarea nutritivă a alimentelor.

Câte fructe și legume, câtă carne oferim copiilor

  • Urmați regula 3-3-2. Trei lactate, trei fructe și două cani de legume zilnic. Produsele lactate pot fi lapte, iaurt sau brânză, preferabil cu un conținut scăzut de grăsime.
  • În ceea ce privește carnea, trebuie să știți că nu e indicat ca cea roșie să lipsească din dieta unui copil, deoarece conține fier prețios. Dacă alegeți carne roșie slabă, de două ori pe săptămânână, este foarte bine.
  • Pentru necesarul de grăsimi prețioase omega-3, alegeți 2-3 porții de pește pe săptămână.
  • Gătiți cu copiii. Este dovedit științific că gătitul împreună cu părinții îi face pe copii să obțină obiceiuri alimentare mai bune. Există numeroase rețete nutritive pe care le puteți găsi online atât pentru mesele principale, cât și pentru gustări. Permiteți copiilor să participe la pregătirea felurilor de mâncare și la aranjarea mesei.

Profitați de timpul în care sunteți acasă cu copiii. Stați la masă împreună, mâncați aceleași alimente și asigurați-vă că mesele principale sunt însoțite de salate. Această criză poate fi o oportunitate de a ne apropia de copiii noștri, de a învăța de la ei și de a-i cunoaște mai bine.

Fotis Vlachos este un atlet de performanță ce a studiat la Atena, Grecia. După ce a renunțat la activitatea competițională și-a îndreptat atenția către partea de nutriție, completându-și studiile în acest domeniu. Fotis Vlachos a creat un program de nutriție pentru adulți și copii care include pe lângă alimente create special de el și un întreg proces de transformare psihică și metabolică ce duce într-un final la un stil de viață sănătos și la o greutate corectă. Este coordonatorul programului EuroDiet în România și al mai multor proiecte care includ educația nutrițională a copiior și adulților.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()