Expert în nutriție Fotis Vlachos: gustările copiilor și imunitatea lor. Produsele cu zahăr scad imunitatea

gustările copiilor și imunitatea
Nu e suficient să îi pui în pachet mâncare sănătoasă, trebuie să-i și explici de ce e important să nu cedeze tentațiilor atunci când ceio din jur mănâncă alimente nepotrivite.

Există vreo legătură între gustările copiilor și imunitatea lor? Adevărul este că alegerea alimentelor sănătoase pentru copii este doar unul dintre aspectele ce definesc stilul sănătos de viață. 

Ca părinți, avem o responsabilitate uriașă. Cum putem convinge un copil să mănânce o felie de pâine cu o lingură de unt, o bucată de șuncă, o felie de cașcaval și o frunză, din moment ce noi (care suntem exemplele lor), avem în loc de gustare chipsuri, ciocolată, pizza etc?

Iar dacă am reușit să îi punem în ghiozdan ceva făcut în casă, calitativ și hrănitor, oare cum reușesc să îl conving să le și mănânce? Care e strategia mea să reușesc? Mai mult, să presupunem că am trecut și de etapa acesta și copilul meu are ceva de calitate cu el la școală, dar prietenii vin cu dulciuri și cu alte minuni, îi corup, iar el mănâncă și de la ei! Ce fac?

Nu există gustări magice, există reguli!

Și mai e un scenariu de luat în seamă: copilul știe să mănânce numai ce are în giozdanul lui, știe că nu sunt ok dulciurile, dar, de fapt, el nu e activ deloc, nu iese afară din casă, nu face nimic altceva în afară de a alerga niște omuleți la un joc pe telefon.

Nu există gustări magice pentru copii sau adulți! Există reguli pe care noi trebuie să le acceptăm în primul rând. În ceea ce privește gustarea copiilor, este important din ce este ea făcută. Nu poate fi ZAHĂR, adică dulciuri, nu poate fi foarte sărată, adică chipsuri, nu poate fi prăjită în ulei sau plină de sosuri (și ele cu zahăr).

Trebuie să fie din fibre (pâine integrală, legume), proteină de înaltă calitate, adică lactate sau brânzeturi, cât se poate de proaspăt, fructe de sezon, oleginoase (nu mai mult de 30 de gr) pește sau carne slabă, ouă.

Idei de gustări sănătoase pentru copii

Eu vă dau ingredientele și voi trebuie să construiți gustările care le fac plăcere, eventual împreună cu ei, ca să fiți siguri că le și mănâncă.

Că să fiu sincer, ideal pentru un copil este un sandwich cu pâine integrală făcută de noi ca să evităm chimicale, plus o bucată de carne/ pește/ ou, plus două felii de roșii/ castraveți/ salată, o felie de feta/ brânză/ cașcaval, 2-3 măsline feliate și orice altceva din legume verzi. În loc de carne sau pește, puteți opta pentru o omletă.

Alternative sunt brânzeturi moi cu oleginoase sau fructe (maximum două), cu câteva semințe (maximum 30 de gr).

Idea este să fie ceva simplu de făcut, hrănitor, fără zaharuri ascunse și fără zahăr ascuns în ele și, la fel de important, să lăsăm copilul să aleagă ce vrea și să îl implicăm în prepararea gustării.

Joacă în aer liber și fără gustări cu zahăr

În legătură cu imunitatea noastră și a copiilor, lucrurile sunt mai simple! Multă mișcare în afară casei! Un om, și, mai ales, un copil care e activ și trăiește cel puțin 4-5 ore afară făcând mișcare, are șanse mai mari să fie mai puternic la orice răceală și, de fapt, să aibă o imunitate mult mai bună! Alături de mișcare, trebuie să aibă și hrană de calitate, bogată în vitamine din fructe proaspete și din legume, plus proteinele necesare. Atenție, produsele care conțin zahăr și nu au o valoare nutrițională corectă determină o imunitate scăzută.

Este esențial să avem legume la mesele principale, iar iarna cantitatea lor să fie chiar mai mare. În locul desertului cu mult zahăr, alegeți fructele. Dacă aveți un copil care nu este foarte activ, aveți grijă la cantitatea fructelor și nu depășiți 3 pe zi.

Rețineți! Nu există alimente care ne cresc imunitatea, dar există un stil de viață corect, cu mișcare și cu expunere la soare, plus alimente de calitate (legume, fructe, leguminoase, lactate, proteină).

Dacă ți s-a părut interesant acest articol despre gustările copiilor și imunitatea lor, citește și:

Fotis Vlachos este un atlet de performanță ce a studiat la Atena, Grecia. După ce a renunțat la activitatea competițională și-a îndreptat atenția către partea de nutriție, completându-și studiile în acest domeniu. Fotis Vlachos a creat un program de nutriție pentru adulți și copii, care include, pe lângă alimente create special de el, și un întreg proces de transformare psihică și metabolică ce duce la un stil de viață sănătos și la o greutate corectă. Este coordonatorul programului EuroDiet în România și al mai multor proiecte care includ educația nutrițională a copiior și adulților.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()